۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۶۹۹
آیت الله میرباقری:

مؤمن به خزائن بی نهایت الهی وصل است

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر همه دنیا در اختیار کافر باشد به دلیل غفلت از یاد خدا در تنگناست و مؤمن اگر هیچ در دست نداشته باشد در وسعت محض است زیرا او به خزائن نامنتهای الهی وصل است.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: آنچه که ما را به مقصد اعلی می‌رساند و درباره آن مورد سؤال و بازخواست قرار می‌گیریم وجود مقدس امام است، سایر عبادات مانند نماز، روزه و حج مناسک حرکت با امام است که این مطلب در قرآن کریم با بیان‌های متفاوت یاد شده است.

وی افزود: خداوند متعال در سوره تکاثر می‌فرماید تکاثر و هم‌افزایی در مال، فرزند و امکانات سبب غفلت و لهو انسان شده و نسبت به نعمتهای الهی به جای تشکر از خداوند از یاد خدا غافل می‌شود.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «لتسئلن یومئذ عن النعیم» ابراز داشت: نعیم واقعی در دنیا نسیب انسان نمی‌شود. امام رضا می‌‌فرمایند در این آیه نعیم به معنای ولایت ما اهل بیت است که درباره آن روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرید.

وی افزود: بدون وجود نازنین امام(ع) انسان در ضلال، گمراهی و جهالت به سر می‌برد. جدا شدن از امام برابر با دوری از علم، بصیرت و معرفت است. انسان در دنیا در کنار قوای شیطان، لشکر رذیله او و وسوسه، بخل، شرک، قساوت، حب دنیا، حسد عُجب و کبر زندگی می‌کند. کسی که با شیطان همنشین شد تمام اعمال، خواب و خوراک او نیز شیطانی و جهنمی می‌شود همچنان که خوراک او از طعام اثیم و زقوم و قوای او در تصرف شیطان است.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: خداوند به حضرت آدم(ع) وعده داد که پس از هبوط ایشان نور و چراغ هدایتی از ناحیه خودش برای انسان‌ها می‌فرستد که اگر در پناه او حرکت کنند دنیا با تمام خطراتش برای آنها وادی خدا خواهد شد، همواره در راه مستقیم خواهد بود و فتنه‌های شیطان سبب سردرگمی و ضلالت آنها نخواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: امکانات، عیش انسان را عیش واسعه نمی‌کند. آنچه عیش انسان را واسعه می‌کند حضور در محضر خداوند عزوجل است و آن فضا، فضای واسعه است. اگر از فضای وجود الهی خارج شدیم همین امکانات سبب تنگی و فشار بر ما می‌شود بنابراین انسان نباید به ظواهر دنیا دل ببندد زیرا خداوند می‌فرماید اگر نگاه شما به اموال، ظاهر زندگی و امکانات مادی افتاد و توجه شما را به خود جلب کرد، از رزق و روزی بهتر که محیط ذکر و یاد خداوند و ولایت امام است غافل می‌شوید.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: کسی که دستش در جیب شیطان است همه وقت در حال جمع کردن مال و اموال است و تا پایان عمر نگران نگهداری از آنهاست اما کسی که دست او در جیب خدا و ولی خداست نه کسی می‌تواند به آن دستبرد بزند، نه بخل دارد و با خیال راحت عمر خود را می‌گذارند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر همه دنیا در اختیار کافر باشد در تنگناست و مؤمن اگر هیچ چیز در دست خود نداشته باشد در وسعت محض است زیرا او به خزائن نامنتهای الهی وصل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از خدا پروا کنیم و در کنار امام بمانیم. جدا شدن از امام برابر است با بی ‌‌‌‌تقوایی؛ تقوا یعنی راه رفتن با امام و اعمالی مانند نماز، مناسک راه رفتن با امام است، به همین علت امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی نماز نخواند شفاعت ما به او نمی‌رسد؛ بنابراین بی توجهی به نماز، بی اعتنایی به امام است. کسی که در راه با امام همراه می‌شود تمام وجودش را خیر و نور احاطه می‌کند و در زمره ابرار قرار می‌گیرد./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات