۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۹۸

چند خبر کوتاه از آستان مقدس حضرت معصومه

اجتماع بزرگ دانش‌آموزی «جرعه از کوثر»، مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و حضور اساتید برجسته هندی در حرم حضرت معصومه(س) از مهم‌ترین اخبار کوتاه حرم کریمه اهل بیت(س) است.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس اخبار منتشر شده از سوی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سایت حرم قدسی بانوی کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز شهات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نماز جماعت در صحن ها و شبستان های آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

بر اساس این گزارش همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اقامه نماز جماعت در صحن ها و شبستان های مختلف حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می شود.

گفتنی است دوشنبه، شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 30 بهمن ماه، اقامه نماز در صحن امام رضا علیه السلام و در صحن فاطمی برگزار می شود.

همچنین، نماز در ظهر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها یکم اسفند ماه درصحن امام رضا علیه السلام، صحن فاطمی و صحن جوادالائمه اقامه می شود.

سه شنبه شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز اقامه نماز در صحن امام رضا علیه السلام ویژه خواهران و در صحن فاطمی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

اجتماع بزرگ دانش‌آموزی «جرعه از کوثر» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

اجتماع بزرگ دانش آموزان دختر مدارس استان قم صبح امروز با عنوان «جرعه‌ای از کوثر» در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

 در این اجتماع، هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر دوره اول و دوم متوسطه مدارس استان قم حضور داشتند.

برگزاری محفل معارفی، برگزاری مراسم سلام به حضرت زهرا سلام‌الله علیها و اجرای نمایش با محوریت شهادت و مظلومیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها از برنامه‌های محوری این همایش بزرگ بود.

این همایش بزرگ با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و اداره آموزش و پرورش استان قم باهدف نشر معارف فاطمی در میان دختران نوجوان برگزار شد.

خانم ایزدی در این مراسم ضمن تبیین نماز به‌عنوان زیباترین جلوه بندگی در زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، دختران نوجوان را به نماز، حجاب و حیا دعوت کرد.

این استاد حوزه علمیه خواهران صیانت از حجاب فاطمی را از حقوق دختران در جامعه امروز دانست، یادآور شد: دختران باید از این حق خود به بهترین شکل صیانت کنند.

مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) ویژه بانوان برگزار می‌شود

مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام‌الله علیها دوشنبه 30 بهمن‌ماه با سخنرانی خانم الهی پور، استاد حوزه‌های علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار می‌شود.

اجرای این مراسم مذهبی را خانم قاسمی بر عهده داشته و مراسم مداحی با حضور خانم خودکار از مداحان اهل‌بیت علیه‌السلام برگزار می‌شود.

قرائت دکلمه، تلاوت قرآن کریم و برگزاری محفل ختم نیم جزء از قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این محفل سوگواری است.

برگزاری محافل سخنرانی با موضوعات «سیره ولایتمداری حضرت زهرا سلام‌الله علیها»، «حضرت زهرا سلام‌الله علیها اولین مدافع حرم»، «حیات طیبه فاطمی و جایگاه ولایت در خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها» از دیگر موضوعاتی است که در آستانه شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برای بانوان زائر و مجاور آستان مقدس کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام مورد تبیین قرار خواهد گرفت.

همچنین برگزاری محفل تربیت فرزند از دیدگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها از دیگر موضوعاتی است که در ایام فاطمیه در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها به آن پرداخته می‌شود.

اساتید برجسته هندی در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتند

پروفسور عبیدالله فهد از دانشگاه اسلامی علیگر دهلی و پروفسور محمد اسحق از دانشگاه ملی اسلامیه دهلی امروز به همراه با سفر به شهر مقدس قم در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این آستان مقدس، ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کردند.

دیدار با حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی و بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از دیگر برنامه‌های این شخصیت‌های علمی در شهر مقدس قم بوده است.

همچنین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری مدیرکل همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این سفر اساتید هندی را همراهی کرده است.

لازم به ذکر است، عبیدالله فهد و محمد اسحق برای شرکت در همایش بین‌المللی «وحدت؛ پیش‌شرط تمدن نوین اسلامی» که به همت دانشگاه مذاهب اسلامی برگزارشده است، به ایران اسلامی سفر کرده‌اند.

اعلام برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در هفته جاری

همچنین در هفته جاری پیش از نماز ظهر و عصر حجج‌اسلام والمسلمین نظری از شنبه تا دوشنبه، صالحی خوانساری سه‌شنبه و اسماعیلی چهارشنبه و پنج‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

برنامه زمزم معرفت قبل از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجج‌اسلام وحیدپور شنبه، ظهیری یکشنبه و دوشنبه، صمدی یزدی چهارشنبه و پنج‌شنبه و حائری پور جمعه برگزار خواهد شد. همچنین سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در روزهای شنبه و پنج‌شنبه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری از یکشنبه تا چهارشنبه در شبستان امامن خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مراسم دعای کمیل این هفته با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد و مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی و دعای ندبه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اویسی و مدیحه‌سرایی حاج مسعود زمانی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، خطبه صبحگاهی همه‌روزه ساعت 7:15 دقیقه در رواق بالاسر حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود./837/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات