۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۵۶۹۶
همزمان با شهادت حضرت زهرا؛

حوزه علمیه خراسان جنوبی میزبان یک شهید گمنام است

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی تشییع و تدفین می شود.
نصیرایی

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند اظهار داشت: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی تشییع و تدفین می شود.

وی گفت: صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر 6 شهید گمنام از میدان دوم سجادشهر به سمت حوزه علمیه رضویه تشییع می شود که یک شهید گمنام در مرکز مدیریت حوزه علمیه خاکسپاری و مابقی شهدا به سایر نقاط شهرستان بیرجند برای تدفین منتقل می شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه باید وصیت نامه های شهدا مورد توجه قرار بگیرد، افزود: شهدا در وصیت نامه های خود به موضوع پشتیبانی از ولایت فقیه و عمل به نظرات و منویات رهبری تاکید کردند.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: تمام شهدا به اینکه از ولایت فقیه جدا نشویم توصیه کردند، آن هایی که می خواهند ادامه دهنده راه شهدا باشند باید به سفارشات و توصیه های شهدا عمل کنند.

وی با بیان اینکه مهم ترین توصیه شهدا این است که ولی فقیه را تنها نگذاریم، ادامه داد: طلبه و روحانیت در هر موقعیتی وظیفه ای بر عهده دارند و باید به منویات رهبری توجه کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک روحانی باید از نظر تربیتی، فرهنگی و اجتماعی در کنار مردم باشد و حضور فعالی داشته باشد، باید بدانیم ولی فقیه زمان از ما چه می خواهد و بر همان اساس عمل کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه بانوان باید حجاب را رعایت و حفظ کنند و قدردان والدین باشیم، اظهار کرد: سایر جوانان که در محیط های مختلف دانشگاهی و غیردانشگاهی مشغول به تحصیل هستند نیز مخاطب این سخنان می باشند.

وی افزود: هر کسی که می خواهد به سعادت و رستگاری برسد باید به موضوعاتی که شهدا به آن عمل کردند توجه کنند، نماز اول وقت، توجه به فرمایشات رهبری، ایمان، حفظ و رعایت حجاب و توجه به مستضعفان در سرلوحه کار قرار داده شود./880/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات