۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۷۷
استاد حوزه علمیه خواهران:

سلامت فطرت لازمه پذیرش ولایت قرآن و ولایت رسول الله است

استاد حوزه علمیه خواهران ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق، پرداخت خمس و زکات، ایمان به خدا و رسول خدا(ص) و قرآن کریم را پنج ویژگی مؤمنان براساس آیات ابتدائی سوره بقره عنوان کرد.
انس با قران 

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زین العابدین امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نکات تفسیری آیات یک تا پنج سوره گفت: در آیات ابتدایی سوره بقره به ویژگی های قرآن کریم و هدایت مؤمنان اشاره شده است.

استاد جامعه الزهرا افزود: در این آیات بیان شده که متقين داراى دو هدايت هستند همچناكه كفار و منافقين در دو ضلالت به سر می برند.

استاد حوزه علمیه خواهران ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق، پرداخت خمس و زکات، ایمان به  خدا و رسول خدا(ص) و قرآن کریم را پنج ویژگی مؤمنان براساس آیات ابتدائی سوره بقره عنوان کرد، افزود: در این آیات بیان شده که ایمان مؤمنان و این صفات به دلیل هدایت مستقیم الهی است و به عبارت دیگر این آیات نشان دهنده دو نوع هدایت بر مؤمنان هستند.

زین العابدین با بیان این که هدایت الهی و فطری غیر از هدایت به وسیله کتاب است و براساس آیات سوره بقره همانطور که بیان شد مؤمنان داراى دو هدايت هستند، گفت: هدايت اول، هدایتی است كه مؤمنان به خاطر آن متقى شدند، و هدايت دوم، هدایتی است كه از جانب خداى سبحان بپاس تقوای مؤمنان به آنها عطا کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: براساس آیات سوره بقره كفار هم داراى دو ضلالت بوده و منافقين هم داراى دو كورى هستند به عبارت دیگر يكى ضلالت و كورى است که ناشی از خبث باطن منافق است كه موجب اوصاف خبيثه آنان از كفر و نفاق و غيره شده و دوم ضلالت و كورى اى است که خداوند به خاطر ضلالت و کوری باطنی اولی به عنوان مجازات به منافقان و کافران نسبت می دهد.

استاد جامعه الزهرا افزود: بر این اساس هدايت اول متقين از سلامت فطرت و هدايت دوم آنها از ناحيه قرآن ناشی شده و فرع بر هدايت اول است و به عبارت دیگر متقين ميان دو هدايت واقع شده اند، همچنان كه كفار و منافقين ميانه دو ضلالت قرار گرفته اند و باید توجه داشت که هدایت و ضلالت هر سه گروه به واسطه فطرت و هدایت کتاب است که هدایت قرآنی مؤمنان به واسطه ایمان و افزایش ضلالت کافران و منافقان به واسطه قرآن به دلیل طینت بد آنان است و به بیان دیگر مؤمنان به واسطه سلامت فطرت از دو هدایت برخوردار هستند و کافران و منافقان به دلیل پلیدی فطرت دارای دو ضلالت و گمراهی هستند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: براساس آنچه بیان شده ایمان به دو واسطه محقق می شود یکی به واسطه فطرت پاک و سالم و دیگر یه واسطه هدایت کتاب و انبیای الهی بنابراین اگر انسان فطرت پاکی داشته باشد قطعا به خداوند و عالم غیب ایمان خواهد شد و با ایمان به قرآن و رسول خدا(ص) این ایمان کامل خواهد شد اما اگر فطرت فرد پلید باشد نه تنها به رسول خدا و کتاب الله ایمان نمی آورد بلکه به آمدن این دو ضلالتش بیشتر می شود زیرا نفی و انکار او بیشتر خواهد بود همانطور که در دوران جاهلیت عده زیادی از کفار به واسطه شنیدن قرآن پیامبر(ض) شاعر و ساحر می خواندند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات