۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۶۶۶
آیت الله نوری همدانی:

جریان های بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی جریان های بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب است، گفت: استکبار دست نشانده های خود را در کشورهای گوناگون قرار داده اما مردم روز به روز بیدار تر و منسجم تر می شوند در یمن و بحرین نیز شاهد همین مسأله هستیم.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان ناجا با بیان این که مهم ترین مساله زندگی انسان ها حکومت است، گفت: زندگی انسان ها ابعاد متعددی مانند فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و از همه مهم تر حکومتی دارد چون ابعاد دیگر زیر چتر آن هستند.

وی افزود: خداوند متعال از آغاز خلقت عنایت خاصی به مسأله حکومت و رهبری داشته است و خود خداوند رهبر را معین می کند چون باید فردی شایسته و مصوم باشد و گناه و خطایی از آن سر نزند، نبوت و امات به جعل الهی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند بهتر می داند که چه کسی را به عنوان پیامبر و امام و رهبر معین کند، اظهار داشت: انسان ها کرامت دارند و خداوند سرنوشت آن ها را به دست هر کسی نمی دهد از این رو باید عصمت داشته باشد تا از گناه و خطا مصون باشد.

وی ادامه داد: برنامه پیامبران دعوت به عبادت خدا و اجتناب از طاغوت است از این رو باید طاغوت را شناخت و تحت سلطه آن قرار نگرفت؛ اخلاق، صداقت، عدالت، درستی و پاکی حاکم در مردم اثرگذار است و همچنین اگر فردی ظالم روی کار باشد عمل او بر مردم تاثیر می گذارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حکومت باید از جانب خدا باشد و مخالفت با چنین حکومتی مخالفت با خدا است، ابراز داشت: پس از پیامبر پیامبر امیرمومنان جانشین ایشان بودند اما عده ای مسیر اسلام را منحرف کردند و ایشان برای حفظ اسلام سکوت کرد.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س)  شجاعانه به میدان آمدند و از مقام ولایت و امامت دفاع کردند و شهید راه ولایت و حکومت الهی شدند، خطبه حضرت زهرا بسیار غنی از نظر فصاحت و محتوا است و سوره کوثر در مقام ایشان است که جایگاه حضرت را به خوبی به همگان نشان می دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بی نشانی قبر حضرت نشان از مظلومیت ایشان و سبب وجود علامت سوال بزرگ در طول تاریخ است که چرا قبر دختر پیامبر اسلام با آن مقام والا باید مخفی باشد؟ اگر ائمه(ع) ساکت می بودند کسی با آن ها کاری نداشت اما چون پرچم جهاد را بر عهده داشتند و با ظلم مبارزه می کردند ظالمان آن ها را به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را دارای سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی حکومت مردم سالاری است و مردم اصل هستند و یکی از ارزش های انقلاب ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فضای کشور باید اسلامی باشد، گفت: دستورات اسلامی باید عملی شود و ضد ارزش ها در جامعه وجود نداشته باشد، قبل از انقلاب دشمنان دین را به حاشیه رانده بودند و تفکر دین از سیاست را ترویج می دادند اما امام فرمود اسلام در تمامی ابعاد برنامه دارد.

وی افزود: امام از سال ۴۱ تا ۵۶ بر مردم کار کردند که استبداد زده بودند و زیر سیطره ارباب ها و سلاطین ظالم قرار داشتند، امام فرمود مردم باید آزاد باشند چون همه چیز برای آنها است و خودشان باید تصمیم گیر باشند، نتیجه کار امام در بهمن 57 مشخص شد که مردم به میدان آمدند و در برابر زورگویی ایستادند و انقلاب را به ثمر رساندند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم باید همانند همیشه با حضور در صحنه انقلاب را حفظ کنند، اظهار داشت: برای حفظ انقلاب باید تلاش کرد، امروز جریان های بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب است.

وی ادامه داد: استکبار دست نشانده های خود را در کشورهای گوناگون گذاشتند اما مردم روز به روز بیدار تر و منسجم تر می شوند در یمن و بحرین نیز شاهد همین مسأله هستیم که مردم بیدار شدند و در حال مبارزه هستند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات