۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۵۶۶۴
آیت الله دریاباری تأکید کرد؛

«ام الائمه» عالی ترین مصداق برای الگوگیری

استاد اخلاق حوزه علمیه به ضرورت بهره مندی زنان جامعه از شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان شغل اول شان همسرداری و در مرحله بعد تربیت فرزندان بود؛ به یقین ایشان در این زمینه‌ها عالی‌ترین مصداق برای الگوگرفتن هستند.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

آیت الله سید عنایت الله دریاباری، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه(س) گفت: یکی از مسائل مهم در اسلام و حتی شیعه مسأله امامت است و این امامت را از پیامبر اکرم(ص) و از نسل فاطمه زهرا(س) قرار داد و از این جهت ایشان حجت خداوند بر ائمه معصومین(ع) نامیده شدند.

وی اظهار داشت: در روایات و تفاسیر ائمه معصومین(ع) آمده است که سوره کوثر فقط درباره حضرت فاطمه زهرا(ع) و شخصیت نورانی ایشان نازل شده است.

آیت الله  دریاباری به تشریح و تبیین معنای واژه «کوثر» پرداخت و افزود: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد شخصیتی خودشان می توانند الگوی زنان امروزی باشند؛ برای اینکه فرهنگ فاطمی شدن در جامعه نهادینه شود باید سیره زندگانی  نورای ایشان را برای جامعه تبیین کرد تا مردم ضمن آشنایی با سبک زندگی ایشان، آن ابعاد را در زندگی خودشان پیاده کنند.

رییس حوزه علمیه امام صادق(ع) وشتان فیروزکوه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) «ام الائمه» هستند، گفت: بهترین معنا درباره واژه کوثر، «زیادی خیر» است؛ هر کس در هرکاری متصل یا متوسل به صدیقه طاهره  باشد، ایشان اجابت می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر ضرورت شرح خطبه فدکیه تأکید کرد و ابراز داشت: در گذشته برخی از علما و بزرگان این خطبه را شرح زیادی دادند؛ اگر قرار است فرهنگ فاطمی شدن را در جامعه نهادینه کنیم باید این کار را از لسان مبارک خود حضرت زهرا(س) برای مردم نقل کنیم و نسبت به ایشان را از جملات نورانی خودشان معرفت پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زنان جامعه امروزی باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند، عنوان داشت: ایشان شغل اول شان همسرداری و در مرحله بعدی تربیت فرزندان بود؛ به یقین ایشان در این زمینه ها عالی ترین مصداق برای الگوگرفتن هستند؛ بنابراین زنان باید از حضرت(س) الگو گرفته و در همسرداری و تربیت فرزند کوتاهی نکنند، چراکه سلامت کنونی و شکوفایی آینده جامعه در گرو همسرداری و تربیت صحیح فرزندان است./۸۲۹/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات