۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۶۵۸
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

حوزه خواهران در مسائل مربوط به زنان دین شناس تربیت کند

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با تاکید بر لزوم شناسایی درست رشته های مرتبط با زنان، گفت: حوزه خواهران باید در مسائل مربوط به زنان دین شناس تربیت کند
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور در سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره(س) گفت: آرمان بلند حوزه‌های علمیه خواهران، حضرت زهرا(س) است و همه ما هرچه هدف‌گذاری می‌کنیم برای این است که به این هدف بزرگ نزدیک شویم.

وی بیان کرد: از همه کسانی که از روز اول بنای پربرکت و مبارک مرکز خدمات را گذاشتند و این مرکز را برای رفع بسیاری از مشکلات، معضلات و چالش‌هایی که آفت تحصیل طلاب بود تدارک دیدند تشکر می‌کنم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید خدا را شاکر باشیم که مقام معظم رهبری چنین دوراندیشانه و مشفقانه و پدرانه هم به عنوان رهبر و هم به عنوان مرجع دینی در حق فرزندان خودشان عنایت کردند و روز به روز این عرصه را تعمیق و گسترش می‌دهند.

وی تصریح کرد: از همه عزیزانی که دغدغه طلاب و روحانیون را مرتفع می‌کنند و تلاش دارند مسئولان حوزه به رسالت ذاتی‌شان عمل کنند به‌عنوان یک طلبه تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با بیان اینکه کار بزرگی که مرکز خدمات انجام داده است و می‌تواند انجام دهد این است که وجاهت اجتماعی و خانوادگی طلاب را بالا ببرد گفت: اگر بنا باشد فعالیت‌های مرکز خدمات را ارزیابی کنیم باید بررسی کنیم که این هدف چه مقدار محقق شده است.

وی عنوان کرد: بسیار مهم است که طلبه احساس هویت اجتماعی کریمانه داشته باشد و خانواده طلبه بین خاندانش حس کرامت کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بسیاری از طلاب برای تأمین معاش زندگی وارد کارها و فعالیت‌های اقتصادی مکمل می‌شوند و گاهی این کارها سخت و طاقت فرساست که از نظر عرفی در شان طلبه نیست.

وی بیان کرد: کسی که این‌گونه برای معاش فرزندانش تلاش می‌کند مطمئناً نمی‌تواند یک پژوهشگر و دین‌شناس کامل و یک پاسخگو به مجموعه فراوانی از مسائل مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آغازی است بر پایان نگرانی‌های طلاب و خدا را شاکریم که چنین فرصتی در اختیار شما عزیزان قرارگرفته است.

وی گفت: بحمدالله بین حوزه‌های علمیه خواهران و مراکز خدمات در استان‌ها و قم هماهنگی و توافق بسیار خوبی وجود دارد یعنی با یک دستگاه هماهنگ و سازگار و دوراندیش مواجه هستیم و این مسئله برای ما یک سرمایه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: کار اخیر مرکز خدمات در ارائه خدمات هدفمند به طلاب موجب می‌شود طلبه‌ای که شوق پژوهش دارد شوق او ترغیب شود.

وی گفت: بهترین خدمت این است که استعداد طلبه را بیابیم و او را در مسیری که باید حرکت کند ترغیب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور تصریح کرد: خواهش می‌کنم این تصمیم که دارد تبدیل به گفتمان می‌شود جدی گرفته شود و استان‌ها نیز این مدل را هم در عمل و هم در گفتگو مطرح و پیاده کنند.

وی گفت: هدف از تشکیل حوزه علمیه خواهران تشکیل نهادی است که بتواند پژوهشگر و عالمه در مسائل خصوصی زنان تربیت کند؛ کسانی که بتوانند همه نقش‌های یک روحانی مخصوص خانم‌ها را بر عهده بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حضرت صدیقه طاهره(س) می‌فرمایند که برای زنان بهتر است مردان را نبینند و برای مردان بهتر است که زنان را نبینند و برای روی دادن این اتفاق باید همه عرصه‌های زنان مورد توجه قرار بگیرد به‌گونه‌ای که نیاز به مردان نداشته باشند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران باید بتوانند روحانی دین و دین‌شناس در امر زنان و مسائل مرتبط با زنان تربیت کند و اگر این اتفاق بیفتد به نتیجه کار خود رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: نیاز است که رشته‌های مربوط به زنان را بشناسیم و آن را به‌عنوان یک خواست جدی پیگیر باشیم.

وی عنوان کرد: نیاز است حوزه‌هایی که خواهران طلبه باید ورود کنند مشخص شود و مرکز خدمات در این مسیر می‌تواند حوزه علمیه خواهران را یاری کند و این همکاری می‌تواند به اعتلای حوزه و تحقق سریع اهداف کمک کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضمن قدردانی از مرکز خدمات برای توجه به مسائل فرهنگی خانواده‌ها گفت: بخش زیادی از رسالت ترویج دین را رفتار خانواده‌های ما بر عهده دارند و نباید از آنها غفلت کرد.

وی بیان کرد: از اینکه مرکز خدمات در این زمینه وارد شده است خدا را شاکرم و تقاضا دارم که در این بخش در حوزه علمیه خواهران سرمایه‌گذاری داشته باشیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات