۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۵۵۶۵۱
با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه

همایش قرن معنویت برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی فر از برگزاری همایش قرن معنویت با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه با هدف تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی خبر داد.
همایش قرن معنویت

حجت الاسلام سیدتقی موسوی فر دبیر نخستین همایش سراسری قرن معنویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری همایش قرن معنویت را به منظور تبیین ارزش‌های و آرمان‌های معنوی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: این آرمان‌ها ماوراء معیشت است، امام خمینی (ره) در پیروزی از انبیاء و اولیاء نهضتی را اقامه کرد که هدفش معنویت بود.

دبیر نخستین همایش سراسری قرن معنویت با اشاره به وظیفه پیگیری ابعاد معنوی انقلاب اسلامی توسط خبرگان رهبری اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین صدر الساداتی تصمیم گرفتند تا این وظیفه خود را عملیاتی کنند و ما به عنوان جوانان طلبه و دانشجوی انقلابی وی را در برگزاری این همایش همراهی می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی فر ادامه داد: تجربه نشان داده است که تکیه بر معنویت جمهوری اسلامی را به سرعت از چالش‌هایی که با آن‌ها درگیر بوده است بیرون کشیده و رویش‌های آن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین با تکیه بر معنویت که همان عشق به پروردگار است تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان از اشرافی گری فاصله گرفته و به دنبال معنویت باشند و در حوزه نیز معنویت رواج داشته باشد و به دنبال سخنان امام بر مبنای تهذیب و معنویت باشیم و این روند در دل جوانان جا بگیرد مشکلات معیشتی مردم نیز حل خواهد شد.

دبیر نخستین همایش سراسری قرن معنویت درباره چگونگی برگزاری سلسله همایش قرن معنویت ابراز داشت: اولین همایش از این سلسله همایش‌ها در تهران برگزار می‌شود و مشتاقانی از قم، اصفهان، شیراز، مشهد و بندرعباس برای برگزاری آن در شهرهای خود درخواست داده‌اند که امید آن را داریم که این همایش‌ها به صورت فصلی برگزار شود.

حجت الاسلام موسوی فر توضیح داد: این همایش سه مجمع دارد که آیات صدیقی و قرهی در مجمع عمومی حاضر می‌شوند و نکات ارزشمندی را بیان می‌کنند و بعد جلسه پرسش و پاسخ است؛ که این جلسه پرسش و پاسخ در حدود دو ساعت خواهد بود.

وی افزود: در این همایش کارگاه‌های مباحثاتی وجود دارد که اساتید، فضلا و مجتهدین جوان با شرکت کنندگان طی سه روز زندگی می‌کنند و در مباحثاتی را ارائه خواهند کرد.

دبیر نخستین همایش سراسری قرن معنویت در پایان گفت: دو کتاب ارزشمند «جهاد اکبر امام خمینی» و «مثل الماس مثل خورشید» کار برگزار کنندگان این همایش به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد که در ارتقای سطح معنوی در این عزیزان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

گفتنی است همایش قرن معنویت با محور «ابعاد و اهداف معنوی انقلاب در اندیشه امام خامنه‌ای و در قالب‌های مجمع عمومی، کاررگاه مباحثاتی، حلقه مطالعاتی در تهران از اول تا سوم اسفندماه برگزار می شود./836/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات