۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۵۵۶۳۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

ملت ایران حامی انقلاب و عامل به فرمایشات امام راحل هستند

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران گفت: ملت ایران اصل انقلاب و فرمایشات امام راحل را قبول دارند اما برخی مسؤولان گاهی در گوشه و کنار تخلف می‌کنند.
آیت الله میردامادی
 اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی

آیت الله سید باقر آیت میردامادی، استاد اخلاق حوزه علمیه و مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه حوزه های علمیه تا چه اندازه توانسته‌اند خود را با اندیشه های ناب، دقیق، عمیق و ژرف امام خمینی(ره) منطبق و مطابق کنند، گفت: همه حوزه‌های علمیه دوستدار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بوده‌اند، همواره در مسیر افکار و اندیشه‌های ایشان حرکت می‌کنند و هرگز مخالفتی با افکار ایشان نداشته‌اند‌.

وی افزود: حوزه‌های علمیه قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز همه تابع امام خمینی(ره) بوده‌اند، به برنامه‌های ایشان ارادت داشته، آنها را اجرا می‌کنند و حکم ایشان را چیزی غیر از حکم و دستور الهی نمی‌دانند.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهیم روند حرکتی حوزه‌های علمیه و روحانیت را مطابق منشور امام راحل آسیب شناسی کنیم، چه چالش‌هایی در این مسیر وجود دارد، ابراز داشت: دستورات امام خمینی(ره) دستورات امام زمان(عج) بود. مجتهد، مرجع تقلید و مورد تأیید امام زمان(عج) بود و حوزه‌های علمیه و مردم نسبت به دستورات ایشان و اصل انقلاب هیچ مشکلی ندارند.

وی درباره پیام تاریخی امام خمینی(ره) به علما، مراجع، طلاب و حوزه های علمیه، اظهار داشت: پیام امام خمینی(ره) این بود که روحانیت در هر گوشه‌ای که هست باید تابع انقلاب اسلامی بوده و از آن پیروی کنند زیرا همه دستورات انقلاب بر اساس دین اسلام است. پیام امام راحل همواره مورد توجه و عمل تمام حوزه‌های علمیه بوده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که آیا وجود برخی نقاط ضعف و اشکالات، مجوزی برای کنار کشیدن علما و روحانیت از حراست، صیانت و پشتیبانی از نظام اسلامی است، تصریح کرد: ملت ایران اصل انقلاب و همه فرمایشات امام خمینی(ره) را قبول دارند اما برخی مسؤولان گاهی در گوشه و کنار تخلف می‌کنند، مقام معظم رهبری نیز همواره به آنها توصیه، سفارش و نصیحت می‌کنند؛ دستورات امام امت واجب الاجراست.

آیت االله میردامادی درباره علت تأکید صریح امام خمینی(ره) بر لزوم حفظ وحدت در حوزه های علمیه با توجه به فرمایشات  ایشان در فرازی از پیام تاریخی خود که تأکید کردند «هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف سلیقه و برداشت و حتی ضعف مدیریت منجر به بهم خوردن وحدت و الفت طلاب و علمای متعهد گردد»، ابراز داشت: اکثریث حوزه‌های علمیه با هم وحدت دارند در عین حال که ممکن است اختلافی بسیار جزئی بین برخی وجود داشته باشد. الحمدلله آنچه که مقام معظم رهبری از انقلاب انتظار داشت در حوز‌ها در حال پیاده شدن است البته گاهی برخی افراد در گوشه و کنار تخلفاتی از آنها سر می‌زند که مسلماً مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته و مراتب تذکر به آنها ابلاغ می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه در این سال ها بسیار پیشرفت کرده و اقدامات خوبی در آن صورت گرفته است./969/ت302/ب1

ارسال نظرات