۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۶۳۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری شفق:

منشور روحانیت بهترین محور برای فعالیت حوزه‌های علمیه است

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق با بیان اینکه عمل به مصادیق منشور روحانیت بهترین محور برای فعالیت حوزه‌های علمیه است، گفت: منشور روحانیت پیام حضرت امام خطاب به مراجع تقلید، علما و حوزه‌های علمیه است.
مرعشی

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میرجواد مرعشی تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن سالروز صدور تاریخی منشور روحانیت از سوی امام راحل، گفت: منشور روحانیت پیام حضرت امام خطاب به مراجع، علما و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: مصادیق منشور روحانیت بهترین محور برای فعالیت حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود بنابراین لازم است طلاب آگاهانه و در حد مطلوب به آن عمل کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق منشور روحانیت را پیام تاریخی و مهم امام راحل به حوزه‌های علمیه دانست و ابراز کرد: نتیجه حرکت در مسیری که امام راحل در منشور روحانیت تشریح فرمودند در اصل صیانت از اسلام و ارزش‌های دینی است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مرعشی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند، گفت: این امر با اجرای منشور روحانیت میسر می‌شود. انقلابی بودن و انقلابی ماندن همان علم آموزی در سایه تقوا پیشگی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های انقلابی باید در رأس امور قرار بگیرند، عنوان کرد: امروز علملکرد مراجع و علما براساس منشور روحانیت نسبت به گذشته بسیار فرق کرده چرا که اکثر مراجع تقلید از شاگردان خود امام بودند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق خاطرنشان کرد: امید که در 50 سالگی انقلاب همه مبانی منشور روحانیت در حوزه‌های علمیه اجرایی شود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات