۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۵۸۰
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

منشور روحانیت امام در حوزه های علمیه تدریس شود

حجت الاسلام والمسلمین زمانی منشور روحانیت حضرت امام(ره) را چراغ و نقشه راه حوزه های علمیه دانست و خواستار تدریس و ترویج آن در حوزه شد.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز انتشار منشور روحانیت از سوی امام خمینی(ره) حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در گفت وگو با رسا به تبیین این منشور پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به اهداف انتشار منشور روحانیت از سوی امام خمینی(ره) گفت: منشور روحانیت دارای دو هدف اصلی است که به شکر خدا مورد توجه روحانیت قرار گرفت؛ نخستین هدف منشور روحانیت تبیین خدمات و جایگاه حوزه های علمیه برای انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمنان داخلی یا خارجی از روی دشمنی حضور روحانیت را برنمی تابند و از سوی دیگر افراد فریب خورده تبلیغات دشمنان نیز برای نقش روحانیت در انقلاب ضرورتی قائل نیستند؛ درگذشته نیز جدا سازی مردم از روحانیت مهم ترین شیوه های دشمنان بوده است زیرا اگر روحانیت نباشند شخص دیگری نیست که آموزه های دینی را به مردم بیاموزد بنابراین از مهم ترین راهکارهای آسیب به اصل دین، آسیب زدن به روحانیت بوده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت نقش هایی را برای روحانیت از جمله نقش تعلیم دین به مردم همچنین تزکیه اخلاق جامعه و تربیت دینی مردم قائل است زیرا اگر تربیت دینی مردم موفقیت لازم را داشته باشد جامعه اسلامی بهشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نجات ملت از زیر یوغ استبدادهای داخلی و استعمارهای خارجی را ازنقش های روحانیت می داند، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی ملت ایران هم استبداد داخلی را تحمل می کرد و هم استعمار خارجی را که با به وجود آمدن انقلاب اسلامی با رشنگری روحانیت هر دو زودوده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد که باید منشور روحانیت در حوزه ها تدریس و ترویج شود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در ادامه خاطراتی از ساده زیستی امام خمینی(ره)، رهبری، مراجع تقلید همچنین نکاتی در زمینه وظایف و چالش های پیش روی روحانیت مطرح کرد که مشروح این گفت و گو به زودی در سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات