۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۵۷۶
آیت‌الله تحریری مطرح کرد؛

رضا و غضب حضرت زهرا، محکی برای سعادت و شقاوت انسان

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران با بیان اینکه حالات و روحیات حضرت زهرا(س) نمودار اوصاف کمالیه خداوند و محک ظهور رضا و غضب حضرت حق است، گفت: رضا و غضب حضرت زهرا(س) محکی برای سعادت و شقاوت انسان است.
فاطمیه دانشگاه امام صادق فاطمیه دانشگاه امام صادق فاطمیه دانشگاه امام صادق فاطمیه دانشگاه امام صادق فاطمیه دانشگاه امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی رییس دانشگاه امام صادق(ع) اساتید، دانشجویان و مردم عزادار و ولایتمدار فاطمی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: فضائل حضرت زهرا(س) بسیار عظیم و کثیر است.

وی افزود: در عظمت حضرت زهرا(س) همین بس که سوره مبارکه کوثر در شأن ایشان نازل شد و خداوند فرمود: این یک عطیه الهی است؛ حضرت زهرا(س) هم در خلقت قبل از این عالم که از آن به خلقت نوری تعبیر می‌شود به نوعی همسان پدر بزرگوارش هستند و هم در خلقت مادی خلقت این شخصیت عظیم شأن بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) خیر کثیر است، ابراز کرد: منشأ ابدیت این دین به واسطه فرزندان عزیزش و همسر بزرگوارش است. زهرای مرضیه(س) اسامی و القاب گوناگونی دارند که اهل بیت(ع) به آن اشاره کرده‌اند. هر یک از این اسامی و القاب بیانگر بعدی از ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) است.

حضرت زهرا دارای مقام ولایت است

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران با اشاره به اینکه فرمایشات حضرت زهرا(س) در مسائل مختلف مخصوصا معارف دین از یک سطح بسیار ژرف و عمیق برخوردار است، اظهار داشت: ما هر چه بخواهیم درباره این شخصیت بزرگ سخن بگوییم بسیار اندک خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه گفتار، رفتار و سیره حضرت زهرا(س) باید الگویی برای همگان باشد، گفت: اگر چه بر حسب ظاهر حضرت زهرا(س) دارای جایگاه مقام رسالت، امامت و نبوت نیست اما آن حقیقتی که نبی، رسول و امام به آن تکیه می‌کنند و این مناسب به خاطر آن حقیقتی است که از جانب خداوند به عده‌ای خاص اعطا می‌شود، حضرت زهرا(س) از آن حقیقت برخوردار است که از آن حقیقت گاهی تعبیر به مقام ولایت می‌شود.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه جایگاه حضرت زهرا(س) در سیر کمالی در بالاترین درجه قرب الهی قرار دارد، عنوان کرد: خاصیت این جایگاه آن است که متمسکان به آن حضرت می‌توانند به قرب الهی نائل شوند. در واقع این بانوی بزرگوار به اندازه ظرفیت، محبت، درک این جایگاه، تبعیت و میزان ولایتمداری ما انسان‌ها از ما دستگیری می‌کند تا از این طریق به قرب الهی دست یابیم.

حضرت فاطمه خیر کثیر است

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران در تبیین این مهم که یکی از اسماء حضرت زهرا(س) مبارکه است، گفت:  حضرت زهرا(س) هم در زمان پیامبراکرم(ص) و هم بعد از رحلت پدر بزرگوارشان تا به امروز مایه برکت بودند. برکتی که از وجود مقدس حضرت زهرا(س) به ما می‌رسد دارای دو بعد معنوی و مادی است که آن جنبه معنوی که شامل خیر کثیر حضرت زهرا(س) می‌شود بیشتر مورد توجه اولیای الهی است.

وی با استناد به آیات الهی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به مقامات معنوی حضرت زهرا(س) اشاره می‌کند و نمونه‌ آن ایثار و گذشتی است که بعد از سه روز روزه گرفتن حضرت به همراه همسر و فرزندانش انجام دادند و غذای خود را به یتیم، فقیر و سائل انفاق کردند و خداوند در شأن آنان سوره انسان را نازل کرد.

غضب و رضای حضرت زهرا(س) محک غضب و رضای خداوند است

آیت‌الله تحریری با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) با همه وجود در تربیت و کثرت طرفداران مکتب اسلام و تقویت دین تلاش کردند، عنوان کرد: به واسطه وجود مبارک حضرت زهرا(س)  افراد زیادی به اسلام و حقیقت پیامبراکرم(ص) روی آوردند طبق صریح روایات؛ غضب و رضای حضرت زهرا(س) محک غضب و رضای خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهران با بیان اینکه حالات و روحیات حضرت زهرا(س) نمودار اوصاف کمالیه خداوند و محک ظهور رضای و غضب حضرت حق است، اظهار داشت: بهشت و جهنم مظهر صفات خداوند متعال است لذا حضرت زهرا(س) بر اساس فرمایش پیامبراکرم(ص) رضا و غضبش محکی برای سعادت و شقاوت انسان به شمار می‌رود بنابراین مایه تاسف است که جامعه اسلامی قدر این بانوی بزرگوار را ندانستند و ایشان را به شهادت رساندند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات