۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۵۶۸
استاد حوزه علمیه:

فضای منفی جامعه می تواند رشد دهنده ایمان باشد

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: جوّ جامعه نباید بر زندگی ما غالب شود و حتی باید از جوّ بد جامعه عبرت بگیریم و خودمان را حفظ کنیم؛ غفلت یکی از چیزهایی است که شیطان برای وارد کردن آن در زندگی انسان ها برنامه ریزی دقیقی دارد.
حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید علی اکبر محسنی در سخنرانی شنبه شب که در مسجد مصری واقع در خیابان صاحب الزمان(عج) برگزار شد، گفت: ادعیه ها و روایات سرمایه های تشیع هستند.

وی در ابتدا با بیان این که دعا باید میل ما را به خداوند زیاد کند، افزود: سرمایه های زیادی از سوی اهل بیت(ع) تحت عنوان های روایات و ادعیه به ما رسیده است؛ دعاها نوعی دارو هستند و به جای خواندن باید آن ها را خورد، اگر نام داروها را بخوانیم ولی از آن استفاده نکنیم بیماریمان بهبود نمی یابد.

حجت الاسلام محسنی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در دعایی از خداوند طلب می کنند، که وقتی همه در خواب غفلت هستند من در خواب غفلت نمانم و حتی در خواب غفلت بودن دیگران سبب بیدار ماندن من باشد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه توضیح داد: جوّ جامعه نباید بر زندگی ما غالب شود و حتی باید از جوّ بد جامعه عبرت بگیریم و خودمان را حفظ کنیم؛ غفلت یکی از چیزهایی است که شیطان برای وارد کردن آن در زندگی انسان ها برنامه ریزی دقیقی دارد.

وی با بیان این که غفلت ورزی مصادیق زیادی دارد، اذعان کرد: باید از طریق ادعیه ها به خداوند نزدیک شویم و اگر بعد از ورود به روضه خوانی ها و دعاخوانی ها به خداوند نزدیک نشویم مسلماً دعاخوانی و روضه خوانی ما معیوب بوده است.

حجت الاسلام محسنی با بیان این که ناسپاسی کردن نسبت به نعمت ها سبب غفلت ورزی می شود، اظهار کرد: نعمت ولایت نعمتی است که در اعمال و تفکر ما ذبح شده است؛ یک زن بودایی بعد از تحقیقات کامل، مکتب خودش را کنار گذاشت و شیعه شد و بعد از ورود به ایران به عنوان پایگاه تشیع می گوید، خدا را شاکرم که قبل از دیدن شیعیان، شیعه شدم.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: با این وضعیت نمی توان در زمان حال به ظهور امام عصر(عج) امیدوار بود؛ یکی از سرمایه هایی که می تواند غیبت حضرت ولی عصر(عج) را پایان دهد، جلسات روضه و سخنرانی های مذهبی است چرا که این جلسات ما را متنبه و متوجه می کند.

وی در پایان ابراز کرد: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند، برای نعمت های خداوند همسایه خوبی باشید چرا که نعمت های خداوند در بند نیستند و ممکن است هر زمان از بین بروند./۸۶۷/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات