۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۵۵۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی خبر داد؛

کرسی های آزاد اندیشی در حوزه جان دوباره می گیرد

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به برنامه های حوزه برای احیای کرسی های ‌آزاد اندیشی از تأکید مدیرحوزه های علمیه بر توسعه این کرسی ها خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین میر معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاون پژوهش حوزه های علمیه و رییس و اعضای  کمیته مرکزی کرسی های آزاد اندیشی حوزه های علمیه عصر امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه های علمیه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی آزاد اندیشی در حوزه های علمیه، به  ارائه گزارشی کوتاه از برنامه های حوزه در این زمینه پرداخت.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب و مراجع بر احیای کرسی های آزاد اندیشی اظهار داشت: ازرهبر انقلاب تأکید بسیاری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه ها داشته اند و بزرگان و مراجع خواستار این مسأله بودند اما اقدام مؤثری انجام نشده بود.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت که آیت الله اعرافی مدیریت حوزه ها را بر عهده گرفتند تأکید و سفارش بسیاری انجام دادند که این بحث زمین مانده به خوبی احیا و در حوزه راه اندازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی با بیان این که این کرسی ها باید در حوزه گسترش و توسعه پیدا کند، ابراز داشت: به همین دلیل در مرکز مدیریت حوزه های علیمه ذیل شورای اعطا کمیسیونی وجود دارد که کمیسیون کرسی های نظریه پردازی و نقد و نوآوری نام دارد.

وی عنوان کرد: یکی از شعبه های آن کمیسیون، کمیته مرکزی کرسی های آزاد اندیشی حوزه های علمیه است و حجت الاسلام صادقی مسؤولیت آن را بر عهده دارند که ان شاءالله بنا است با استفاده از راهنمایی های مراجع و بزرگان این بحث مهم در حوزه ها احیا شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات