۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۵۵۵۴
آیت الله صدیقی:

خداوند در تعلیم به خلیفه خود محدودیتی قائل نشده است

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند در تعلیم علوم به خلیفه خود محدودیتی قائل نشده است، به این ترتیب در قرآن کریم می‌فرماید تمامی اسماء را به حضرت آدم(ع) آموختیم.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ساحت مقدس امام زمان(عج)، گفت: در قرآن شریف نسبت به مقام علمی حضرت فاطمه زهرا(س) آیاتی وجود دارد.

وی افزود: خداوند در تعلیم به خلیفه خود محدودیتی قائل نشده است، به این ترتیب در قرآن کریم می‌فرماید تمامی اسماء را به حضرت آدم(ع) آموختیم. انسان ظرفیت جهان شمول دارد و بدون علم شاید به درجاتی از کمال برسد اما به قله های آن به طور کامل نخواهد رسید.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: معرفت به وجود نازنین پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه هدی(ع) سبب می‌شود کسی که این بزرگواران را می‌شناسد، با تمام وجود عاشق آنها شود.

وی اظهار داشت: آنچه از علم، اقتدار، سخاوت، کمال، جمال و حُسن لازمه دلبری است خداوند عزوجل در وجود ایشان قرار داده است، این بزرگواران خزائن الهی هستند. کسی که به انبیا و اولیای الهی وصل باشد هیچ نگرانی برای دنیا و آخرت خود ندارد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: صداقت، عدالت، چشم پاکی، نماز شب و تمام اعمال حسنه را باید به قدری تکرار کرد و در آن مصمم بود که ملکه ذهن انسان شود و مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد. انسانی مانند حضرت یوسف(ع) که انوار رحمت الهی بر او تابیده و تماماً نظر او را به خود جلب کرده است، اصلاً چیز دیگری را به غیر از خدا نمی‌بیند.

وی افزود: سجایایی مانند سخاوت، کرامت، سماحت، عزت، آبرو و همه زیبایی‌های اخلاقی در وجود انبیا و اولیای الهی جمع شده است، این بزرگواران شهود و برهان صدیقین را در اختیار دارند. برهان صدیقین، برهان ذهنی نیست. ایشان وجود حق تعالی را یافتند و در آن ذوب شدند.

آیت الله صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: حواس خود را جمع کنیم شیطان و نفس اماره را از خود شاد نکنیم بلکه حضرت حجت(عج) را از اعمال و حسنات خود راضی نگهداریم./969/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات