۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۵۵۳۷
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی شفق:

صیانت از انقلاب مهمترین وظیفه علما و حوزه علمیه است

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق با بیان اینکه منشور روحانیت چکیده اندیشه‌های امام راحل درباره حوزه‌ علمیه است، گفت: حراست و صیانت از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی از مهم‌ترین وظیفه علما و روحانیت در منشور روحانیت بیان می‌شود.
عطامنش

حجت الاسلام محمدرضا عطامنش مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره صدور تاریخی منشور روحانیت از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب، گفت: منشور روحانیت پیام تاریخی حضرت امام به علما، مراجع تقلید، طلاب و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: پیام حضرت امام را می‌توان چکیده اندیشه‌های ایشان درباره حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست و آنچه که مسلم است این پیام می‌تواند چراغ روشنی بخش در راه رسیدن به هدف بلند حوزه‌های علمیه باشد.

حجت الاسلام عطامنش با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید خود را با اندیشه‌های ناب، دقیق، عمیق و ژرف حضرت امام منطبق و مطابق کنند، ابراز کرد: با توجه به ژرف نگری و اندیشه عمیق حضرت امام و تبیین راه و آسیب‌ها از بنیانگذار ایران اسلامی، انتظار بیشتری از حوزه و روحانیت می‌رود تا در عصر کنونی هوشیارتر عمل کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق ادامه داد: البته در حال حاضر به برکت وجود ارزشمند رهبر معظم انقلاب، اندیشه‌های ناب و هدایتگری آن بزرگوار الحمدلله مسیر رسیدن به اندیشه‌های بنیان گذار کبیر انقلاب در حوزه‌های علمیه بیشتر از گذشته مشاهده می‌شود.

وی با استناد به فرازی از پیام تاریخی امام راحل، گفت: بنیان گذار کبیر انقلاب در منشور روحانیت فرمودند: «هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف سلیقه و برداشت و حتی ضعف مدیریت منجر به بهم خوردن وحدت و الفت طلاب و علمای متعهد گردد».

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اختلاف و از بین بردن وحدت از شیوه‌های مهم دشمن در جدایی گروه‌ها از یکدیگر است و حوزه‌های علمیه باید به عنوان یکی از مراکز تاثیرگذار سعی کنند تا دشمن به اهداف خود دست نیابد. در این منشور آمده کسی که از اختلاف سود می‌برد به طور قطع دشمن خواهد بود و نفعی برای حوزه و روحانیت نخواهد داشت.

حجت الاسلام عطامنش حراست و صیانت از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را از مهم‌ترین وظیفه علما و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با سختی‌ها و رشادت‌های فراوانی شکل گرفت از این رو همه ما مسؤول هستیم نقاط ضعف را از بین ببریم و انقلاب را تقویت کنیم؛ در این راستا وظیفه مراجع و خواص بیشتر از دیگران است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات