۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۵۵۵۲۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

خطبه فدکیه معجزه بزرگ حضرت زهرا است

استاد حوزه علمیه قم خطبه فدکیه را معجزه حضرت زهرا(س) و از سندهای قوی و ماندگار عنوان و بر اهتمام ویژه حوزه های علمیه و نخبگان در فهم و ترویج معارف آن تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که در حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) گفت: یکی از مسائل مهم شخصیت شناسی صدیقه طاهره(س) است.

وی افزود: برای شناخت شخصیت می توان از سه طریق استفاده کرد که انسان را به مطلوب می رسد، یکی کتاب الهی قرآن کریم است که آنچه بیان می کند حق است و شبهه ای در آن وجود ندارد، راه دوم سنت به ویژه سنت قطعیه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که راه سوم در زمینه شخصیت شناسی حضرت بروز و ظهور فعالیت های ایشان است، اظهار داشت: با این تجلیات انسان می تواند شخصیت شناسی کند، آیاتی در قرآن کریم منزلت حضرت زهرا(س) را مجسم می کند که جمله آن ها آیه تطهیر و آیه مباهله است.

وی ادامه داد: در منابع شیعه و سنی نیز روایات بسیاری درباره شخصیت حضرت زهرا(س) وجود دارد، سخن گفتن و رفتار حضرت مانند پیامبر اسلام بود، پیامبر اسلام احترام ویژه ای برای صدیقه طاهره(س) قائل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: حضرت زهرا(س) بر اساس روایات سیدة نساءالعالمین هستند که نشان از جایگاه و منزلت بلند ایشان دارد، جامعه باید شخصیت حضرت را به خوبی بشناسند و ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهد.

وی خطبه حضرت زهرا(س) را برای شناخت ایشان کافی دانست و عنوان کرد: این خطبه معجزه ای از حضرت است و ایشان با وضعیت سخت خطبه ای ایراد کردند که از نظر فصاحت و بلاغت و مضامین در اوج قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خطبه حضرت زهرا(س) از سندهای قوی به شمار می رود که ماندگار شده  است از این رو حوزه های علمیه و نخبگان باید برای فهم و ترویج معارف آن اهتمام ویژه داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات