۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۴۸۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تجلیل از حافظان مؤسسه جامعه القرآن الکریم تبریز، انتشار فراخوان هشتمین جشنواره عکس رضوی و نشست مشترک مدیران خانه مطبوعات استان با اصحاب رسانه مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به مناسبت پاسداشت روز 29 بهمن تبریز و با مشارکت فرهنگسرای بزرگ الغدیر و موسسه جامعه القرآن الکریم، همایش قرآنی تجلیل از حفّاظ و ثبت 2350 اُمین قرآن آموز کم سواد و بی‌سواد در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

این مراسم که با حضور 500 نفری قاریان و حافظان قرآنی موسسه جامعه القرآن الکریم فرهنگسرای الغدیر همراه بود، با سخنرانی حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز آغاز و سپس حجت الاسلام فقیه مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در مورد مباحث فرهنگی برای حضار به سخنرانی پرداخت. 

گفتنی است، در پایان مراسم از قرآن آموزان موسسه جامعه القرآن الکریم که توانسته‌اند با سواد کم یا حتی بیسوادی قادر به خواندن قرآن و یا حفظ قرآن شوند تجلیل بعمل آمد و از تمبر همایش قرآنی تجربه ماندگار 3 رونمایی شد.

فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی منتشر شد

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و دبیر جشنواره سراسری عکس رضوی از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد و اظهار داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) و نکوداشت  پدیدآورنده‌گان‌ آثار در حوزه عکاسی و کمک به ترویج این عرصه معنوی از اهم اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر ائمه اطهار و بنا‌های مذهبی امامزادگان و فرهنگ ائمه اطهار در تمام نقاط جهان برشمرد و تصریح کرد:‌ اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی azarsh.shamstoos.irوportal.shamstoos.irانجام می شود  و شرکت در جشنواره برای کلیه عکاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و هر‌ عکاس می‌تواند در هر بخش حداکثر ٨ قطعه تک عکس به دبیر خانه ارسال کند.

گفتنی است، علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم خرداد ماه سال ٩٧ به آدرس تبریز، خیابان امام، نرسیده به آبرسان ،جنب کوچه کلانتر، اداره امور سینمایی و سمعی و بصری ، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی  و یا سایت جشنوار Azarsh.shamstoos ارسال کنند.

نشست مشترک مدیران خانه مطبوعات با اصحاب رسانه مراغه

نخستین نشست فعّالان عرصۀ رسانه و مطبوعات شهرستان مراغه، با حضور فیاضی؛ رییس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، مرتضی شفیعی مدیر خانۀ مطبوعات استان و فلاح، رئیس هیئت مدیرۀ خانۀ مطبوعات استان و نیز فعّالان عرصۀ مطبوعات و رسانۀ شهرستان در محلّ ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برگزار شد.

احمد دادرس فیّاضی در این نشست با اشاره به لزوم ساماندهی فعالیت اصحاب خبر و رسانه در شهرستان و نیز تلاش برای رفع مشکلات این عزیزان ، ضمن اعلام آمادگی برای تأسیس نمایندگی خانۀ مطبوعات در مراغه افزود: از دوسال پیش ما پیگیر تشکیل سیستمی در شهرستان هستیم تا بتوانیم نسبت به رفع خواسته‌های صنفی و حل مشکلات خبرنگاران عزیز جامه عمل بپوشانیم و لی پس از اخذ مجوز تاسیس انجمن فرهنگی خبرنگاران متاسفانه اقدام جدی برای تشکیل و ثبت انجمن از سوی هیئت موسس انجمن صورت نگرفت .

وی ضمن تبیین روند ایجاد مجمعی درخور برای اصحاب رسانه که منجر به تأسیس خانۀ مطبوعات ـ دفتر مراغه خواهد شد، اعلام کرد: با عنایت به اینکه فعّالیّت در عرصۀ رسانه نیازمند اخذ مجوّزهای لازم می باشد، از این رو تمامی فعّالان و علاقه‌مندان این حوزه باید نسبت به تکمیل روند ثبت‌نام در «سامانۀ جامع رسانه‌های کشور» اقدام کنند.

همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانۀ مطبوعات استان آذربایجان شرقی در سخنانی به تشریح ساز و کار عضویت اهالی رسانه در خانه مطبوعات پرداخت و گفت: این تشکل رسانه ای هم اکنون بیش از ۱۵۰ غصو در استان دارد.

وی با تبیین نوع فعّالیّت خانۀ مطبوعات، برنامه‌های انجام‌یافته، دوره‌ها و نمایشگاه‌های مطبوعاتی، به ساز و کار شناسایی رسمی خبرنگاران پرداخت و افزود: به رسمیّت شناختن خبرنگاران منوط به ثبت‌نام آنان در خانۀ مطبوعات و بیمه‌ نمودن کارکنان خواهد بود.

مراسم شبی با شهدا در امامزاده عبدالغفار اسکو

احمد سیف رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسکو اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم شبی با شهدا با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان شهرستانی در امامزاده سید حسین بن سید عبدالغفار برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم  روز دوشنبه مورخه 30/11/96 در  امامزاده سید حسین بن سید عبدالغفار اسکو در جوار پیکر پاک 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود. این ۳ شهید والامقام که 18، 19 و 21 سال سن داشتند به ترتیب در عملیات های محرم، خیبر و رمضان به مقام شهادت نائل آمدند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات