۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۵۴۶۲
آیت الله استادی:

کاری که خالصانه برای خدا باشد به نتیجه می‌رسد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که انجام کارها به صورت کاملاً خالص برای خداوند برکات بسیاری دارد گفت: اگر بخواهید توفیق و موفقیتی داشته باشید باید نیتتان خالص برای خدا باشد چراکه با نیت خالص کارها به نتیجه می‌رسد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، آیت الله استادی در همایش مدیران مرکز خدمات با بیان اینکه همه انسان‌ها معمولاً گرفتار غفلت می‌شوند گفت: گاهی اشتغال به کارهای دینی خودش باعث غفلت می‌شود و همه ما که در علوم دینی درس می‌خوانیم نیز نیاز داریم که موعظه شویم.

وی با بیان اینکه شیطان در چهار مرحله سراغ انسان می‌آید بیان کرد: شیطان در ابتدا اگر حریف شود نمی‌گذارد که انسان اصل عمل را انجام دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: اگر در مرحله اول شیطان حریف انسان نشد در مرحله بعدی تلاش می‌کند که کارهایش را به درستی انجام ندهد.

وی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در کشور در نهادها و قشرهای مختلف وجود دارد به این دلیل است که شیطان کاری می‌کند انسان کارها را درست انجام ندهد.
آیت الله استادی عنوان کرد: ما اگر کاری را قبول می‌کنیم باید خودمان را موظف بدانیم که آن کار را درست انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سومین مرحله این است که شیطان تلاش می‌کند اگر کار هم درست انجام می‌شود برای خدا نباشد افزود: ما اگر نمی‌توانیم همه کارها را برای خدا انجام دهیم حداقل باید تلاش کنیم کارهای دینی را برای خدا انجام دهیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: خداوند در حدیث قدسی فرموده است اگر کاری برای من انجام شود اگر کوچک هم باشد خیلی زیاد است و اگر برای من نباشد در صورت کوچک بودن نیز خیلی زیاد است.
وی عنوان کرد: از رسول خدا(ص) نقل شده است که خداوند متعال کاری را قبول نمی‌کند مگر اینکه خالص برای خداوند باشد.

آیت الله استادی ادامه داد: از ما که با دین سر و کار داریم انتظار دارند کاری که انجام می‌دهیم برای خدا باشد و کاری که انجام نمی‌دهیم نیز برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه انجام کارها به صورت کاملاً خالص برای خداوند برکات بسیاری دارد گفت: اگر بخواهید توفیق و موفقیتی داشته باشید باید نیتتان خالص برای خدا باشد چراکه با نیت خالص کارها به نتیجه می‌رسد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه اگر ما خدمتی را انجام می‌دهیم باید کارهایمان برای خدا و با اخلاص باشد گفت: در روایت داریم که از صفات مؤمن این است که خدمتش به جامعه زیاد و توقعش بسیار کم باشد.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرموده‌اند چهار چیز است که هر کسی داشته باشد گناهش آمرزیده می‌شود و خداوند از او راضی است و اولین مورد این است که هر کسی کاری را برای مردم به عهده گرفته است به آن کار وفا کند.

آیت الله استادی عنوان کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند عمل خالص عملی است که نخواسته باشی غیر از خدا برای این عمل تو را تعریف کنند./۱۳۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات