۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

بندگی انسان را به ساحت قرب ربوبی می رساند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی انسان را به ساحت قرب ربوبی می رساند،گفت: گر انسان بخواهد به جایی برسد باید بندگی کند.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) گفت: کمالات بسیاری در وجود مبارک حضرت زهرا(س) وجود دارد که باید الگوی شیعیان باشد.

وی افزود: در بعد عبادت و بندگی که نردبان کمال و ترقی است حضرت در اوج قرار دارد و اگر انسان بخواهد به جایی برسد باید بندگی کند، بشر برای عبادت خداوند آفریده شده که وسیله تقرب است و عروج مؤمن با بندگی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی انسان را به ساحت قرب ربوبی می رساند، اظهار داشت: تا انسان بندگی نکند به جایی نمی رسد، خداوند متعال به عبادت انسان ها نیازی ندارد بلکه انسان است که به دلیل نیاز خود باید عبادت و بندگی کند.

وی ادامه داد: اهل خرد و عقل می دانند از عمر خود چگونه استفاده کنند، عده ای با خدا، مسجد و معنویت خداحافظی کردند که پشیمان خواهند شد چرا که دوری از معنویت انسان را دچار مشکل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد زهد و بی اعتنایی به دنیا را از ویژگی های حضرت زهرا(س) دانست و ابراز داشت: حضرت زهرا(س) در همه عرصه ها یک انسان نمونه است که باید ویژگی های برجسته زندگی ایشان را سرلوحه کار قرار داد.

وی عنوان کرد: در عرصه خانواده، همسرداری و تربیت فرزند حضرت زهرا(س) بالاترین الگو هستند که اگر جامعه ما ایشان را الگو قرار دهند شاهد آمار تکان دهنده طلاق در جامعه نخواهیم بود؛ بنابراین زندگانی صدیقه طاهره(س) باید الگوی شیعیان باشد تا شاهد اصلاح وضعیت جامعه و خانواده ها و حرکت به مسیر صحیح باشیم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات