۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۳۶۹
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

وجود بی عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «نسبت به عدالت اجتماعی کوتاهی شده است»، گفت: بی عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اینکه عدالت نزدیک‌ترین ارزش به تقوا است، گفت: انسان اگر تقوا داشته باشد، بی شک عدالت هم خواهد داشت.

امام جمعه پردیسان با اشاره به روز «عدالت اجتماعی»  اظهار داشت: علت این نامگذاری آن است که می گویند «فقر، گرسنگی و تبعیض جهان را فراگرفته است»؛ در بسیاری از کشورهای به ظاهر متمدن امروزی افرادی هستند که کارتن خواب هستند و یا بضاعت مالی برای رفع گرسنگی خودشان ندارند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «نسبت به عدالت اجتماعی کوتاهی شده است»، ابراز داشت: سودهای بانکی، صعود نرخ دلار و بی عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست؛ نباید گفته شود در جهان عدالت نیست، پس در مملکت ما هم بی عدالتی امری عادی است، زیرا در این جا حکومت، اسلامی بوده و عدالت در اسلام یک اصل انکارناپذیر به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: درست است که عدالت کامل در زمان امام زمان(عج) محقق می شود، اما این حکومت باید مقدمه و زمینه آن عدالت فراگیر را فراهم آورد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه رهبر معظم‌انقلاب شخصیتی عادل هستند و مردم نیز علی رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهان عدالت هستند، عنوان کرد: مردم شریف ایران با همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و با حضور خودشان در صحنه ها و فریاد عدالت خواهی سر دادن دشمنان را عقب می رانند.

وی افزود: دشمن از اجتماعات مردمی در راستای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هراس دارد و برای همین سعی می کند تا مردم را از صحنه خارج کند، اما در این طرح و نقشه ناکام بوده است، زیرا مشاهده کردیم که راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال از سال قبل باشکوه تر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان کرد: دشمنان غربی هیچگاه نمی‌توانند عدالت محور عمل کنند، زیرا برای به فروش رسیدن اسلحه های خود میان ملت ها جنگ راه می اندازند و از سوی دیگر با ارسال شرکت های جنایتکار بازسازنده خودشان به دنبال بازسازی مناطق خراب شده می روند که در هر دو صورت به نفع شان است.

امام جمعه پردیسان افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی یک جرقه نیست، بلکه یک جریان است که همواره در حال جوش و خروش است‌.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید مظهر عدالت باشند، نه اینکه به اپوزوسیون تبدیل شوند و ناکامی ها را گردن یکدیگر بیاندازند، تصریح کرد: مردم از این مسائل ناراضی هستند، اما مشکلات را ذاتی نظام اسلامی نمی دانند و امید دارند تا با بررسی و اصلاح برخی قوانین و ساختارها عدالت اجتماعی محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان یادآور شد: این نظام قدرت و توان آن را دارد که به عدالت اجتماعی تحقق بخشد و بی تردید این کار انجام‌خواهد شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات