۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۵۵۳۵۹
امام جمعه موقت بیرجند:

تبعیض و بی‌عدالتی موانع حرکت انقلاب در مسیر پیشرفت است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بیکاری، فقر، تبعیض و بی‌عدالتی موانع حرکت انقلاب در مسیر رشد و پیشرفت است.
مختاری

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: دین اسلام و ایمان به خدا ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اما متأسفانه اکثر انسان‌ها به ندای فطرت خدایی خود توجه نداشته و به انحراف و کج راهه می‌روند.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: انسان‌ها در برخورد با حقیقت ایمان سه دسته هستند که دسته اول احساس نیاز به دین و ایمان را در وجود خودشان درک کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که جز با تمسک جستن به دین آرامش نمی‌یابند.

وی با اشاره به اینکه آسیب جدی در حوزه معرفتی غفلت از حقیقت هستی و ایمان است، افزود: پادزهر غفلت، تفکر و اندیشه درباره موضوعات و مسائل مختلف است که قرآن‌کریم بارها به آن توصیه کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دسته دیگر در برخورد با حقیقت دین و ایمان غافلانه عمل کرده و به جای پرستش معبود حقیقی بندگی دیگران را می‌کنند که این دسته از افراد مادی‌گرا دنیا و آخرت خود را باخته‌اند.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: دسته دیگر نیز سردمداران ظلم و شرک هستند که از گروه‌های غافل به نفع هوس‌ها و شهوت‌های خود سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه بیان کرد: بزرگترین درس زندگی این بانوی بزرگ اسلام ولایت‌محوری و تلاش برای تشکیل و حفظ حکومت دینی بود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اهمیت راهپیمایی مردم در روز ۲۲ بهمن سال جاری ادامه داد: مردم هوشیار ایران  با راهپیمایی ٢٢بهمن حمایت خود را از حکومت اسلامی نشان داده و توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

حجت الاسلام مختاری افزود: این راهپیمایی به قدری تماشایی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی از حرکت مردم تشکر کردند.

وی گفت: راهپیمایی روز ٢٢ بهمن نشان داد که مردم ایران علی‌رغم همه دسیسه‌ها و توطئه‌ها بیش از گذشته خواهان اسلام و نظام اسلامی و استکبار ستیزی هستند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کر: دشمنان و استکبار نیز باید بدانند که علی‌رغم فتنه انگیزی‌شان مردم ایران کارآزموده‌تر از قبل مسیر شهداء و انقلاب را ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فضای مجازی عرصه تاخت و تاز دشمن شده است، بیان کرد: با این وجود، حربه تحریم و فضای مجازی تأثیری در حرکت مردم ایران نخواهد داشت.

وی ادامه داد: استکبار باید به جای جنگ و تقابل تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به سمت گفت وگوی تمدن‌ها به معنای حقیقی برود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: راهپیمایی ٢٢ بهمن همچنین به افراد سست عهد داخلی نیز پیام داد که این ملت از انقلابی‌گری خسته نشده و می‌خواهد به سمت احیاء تمدن اسلامی حرکت کند.

حجت الاسلام مختاری گفت: خیلی‌ها در ابتدا همراه با مسیر انقلاب بودند ولی اکنون خسته شده و می‌خواهند قطار انقلاب را متوقف کنند که این موضوع ربطی به خواست عموم ملت ایران ندارد.

وی اظهار کرد: در این ۴٠ سال ریزش‌هایی وجود داشته ولی در کنار آن شاهد رویش‌های زیادی از جمله جوانان و نوجوانان انقلابی هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: افراد خسته از انقلابی‌گری باید جای خود را به جوانان توانمندی که از رویش‌های انقلاب هستند، بدهند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه مسؤولان باید پیام راهپیمایی ٢٢بهمن ملت بزرگ ایران را درک کرده و موانع حرکت قطار انقلاب را بردارند، ادامه داد: رکود، بیکاری، فقر، تبعیض و بی‌عدالتی موانع حرکت انقلاب در مسیر رشد و پیشرفت است.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: مردم ایران در دوماه اخیر دوبار نظر خود را درباره نظام اسلامی در راهپیمایی دی ماه و بهمن ماه عنوان کردند و با این وجود چه علتی دارد که برخی از مسؤولان به جای رفع مشکلات از رفراندوم سخن می گویند./۸۸۰/د۱۰۳/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات