۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۳۵۰
خطیب نماز جمعه تهران:

مسؤولان مراقب سخنان خود باشند | مسؤولیت دادن به افراد نالایق خیانت است

حجت‌الاسلام ابوترابی شایسته‌سالاری را یک اصل کلیدی عنوان کرد و گفت: اگر مسؤولیتی از سوی یکی از ما به فردی که شایستگی علمی، اخلاقی، ایمانی و رفتاری آن را ندارد سپرده شود خیانت به دین، خیانت به ملت و خیانت به آرمان‌های امت اسلامی است.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، فتح قله‌های موفقیت را در گرو تبعیت از نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در عرصه مدیریت کشور، این سیاست‌های کلی ابلاغی است که راه حرکت مدیران را تألیف می‌کند.

وی افزود: هرچند زاویه‌ای با سیاست‌های کلی ابلاغ شده دیده می‌شود اما این زاویه به گرایش‌های مختلف جناحی برنمی‌گردد بلکه ویژگی تمامی نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران کشور است و ریشه آن در تفاوت دو نگاه به شمار می‌رود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی انقلاب برای اقتدار ملی و خلق قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی برای ملت چشم‌انداز بیست ساله را تدوین و ارائه کرده‌اند و این یک نگاه بلند مدت است و نگاه بلند مدت اقتضائاتی دارد، متذکر شد: سیاست‌های کلی با نگاه به دستیابی چشم‌انداز تدوین و ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که نگاه مسؤولان به سیاست‌های کلان کشور کوتاه مدت و روزمره است و این نگاه روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود، مطالبه ملت و مطالبه میعادگاه نماز جمعه از مدیران کشور را فهم کلی سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر انقلاب و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن سیاست‌ها به مقررات و عزم و اراده برای اجرای آن عنوان کرد.

سه پیام مهم راهپیمایی باشکوه مردم در ۲۲ بهمن‌ماه

وی در ادامه با الهام از راهپیمایی تماشایی مردم قهرمان و انقلابی که در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پهنه دشت ایران را زیر پا و عظم پولادین خود به لرزه درآوردند و عزم و اراده خویش را در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در برابر دوست و دشمن به نمایش گذاردند، تحلیل کوتاه و فشرده‌ای از این حرکت عظیم و عزت‌آفرین مردم ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نخستین پیام و مهم‌ترین پیام این حرکت عظیم را تداوم رحمت و عنایت خدا به ملت عزیز و بزرگوار ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: این اراده و رحمت ویژه خدا بود که در بیش از هزار شهر ایران و پنج هزار روستا تجلی یافت.

وی با بیان این‌که همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد دل‌های مردم را به هم گره زد و بصیرت آنان را به فهم زمان خویش و موقعیت‌های حساس و خطیر حضور روشن کرد، ۲۲ بهمن‌ماه را روز تجلی ایمان و نور الهی خواند و از مردم خواست که این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بدارند.

خطیب نماز جمعه تهران پیام دیگر راهپیمایی افتخارآفرین ۲۲ بهمن را تحکیم پیوند استوار امت با امام خویش دانست و تصریح کرد: این حضور با آن معرفت و صلابت و بصیرت و عزم، و اراده ستودنی در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود و پیام او و التزام عملی به رهنمودهای معظم له تحقق یافته و این وحدتی گرانبها و رمز اقتدار ملت است.

وی گفت: کدام ملت را در طول تاریخ می‌شناسید که بدون رهبری صالح قله‌های رفیع قدرت را فتح کرده باشد، بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به چنین افتخاری از وحدت و انسجام دست یافته باشد و کدام ملتی را به یاد دارید که بدون فرماندهی صالح و مقتدر مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و الهی به یک جبهه واحد متحد در برابر همه دنیای استکبار تبدیل شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: پیام تحکیم و پیوند ملت با امام و مقتدای خویش و پیام موفقیت و پیروزی ملت‌ها در سایه شناخت رهبری و اطاعت از او است.

امام جمعه موقت تهران سومین پیام راهپیمایی عظیم مردم را برای مسؤولان و مدیران ارشد و میانی کشور برشمرد و با طرح این سؤال که چرا مردم در صف مقدم قرار دارند و در انجام شایسته وظیفه گوی سبقت را از بیشتر مسؤولان نظام ربوده‌اند، اظهار داشت: ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته است.

مشکلات کشور با دانش و علم به سرعت حل خواهد شد

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، با بیان این‌که دانش و علم پیام قرآنی است که اگر شنیده و عمل شود مشکلات به سرعت حل خواهد شد، اظهار داشت: تمام دقت و توجه رهبر معظم انقلاب در تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی بر این اصل استوار است که سیاست‌ها دانش‌بنیان باشد و براساس دانش و علم تدوین شده و ناظر به واقعیت‌ها و چالش‌های اساسی و راهکارهای برون‌رفت از آن باشد؛ دانش و علم باید مسیر حرکت انسان، جامعه و خانواده را تدوین کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این‌که هر گام، سخن و قدمی بدون پشتوانه علمی و کارشناسی قطعا یک گناه بزرگ است، شایسته‌سالاری را یک اصل کلیدی دیگر عنوان کرد و افزود: اگر مسؤولیتی از سوی یکی از ما به فردی که شایستگی علمی، اخلاقی، ایمانی و رفتاری آن را ندارد سپرده شود خیانت به دین، خیانت به ملت و خیانت به آرمان‌های امت اسلامی است.

وی سخن متقن، مستحکم و مستدل را اصل قرآنی دیگر برشمرد و گفت: چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی است تا این سخنان را نقد کنند و بعد به نقد آنان اعتراض کنیم و بگوییم این اراده ما نبوده است؛ از یک مقام مسؤول در نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود سخنانش متقن، مستحکم و مستدل مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را نزدیک کند.

خطیب نماز جمعه تهران صبر فردی و صبر جمعی و داشتن استقامت و ایستادگی بر اصول و حق را امری بسیار مهمی خواند و ابراز کرد: باید در جبهه داخلی صابر و استوار، در زندگی فردی و خانوادگی صبور و در برابر دشمن مقاوم، ایستاده و با اقتدار باشیم که این ویژگی یک جامعه اسلامی است.

اقتدار امروز دستاورد وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با توجه به این‌که جامعه در نگاه اسلام از جایگاه ویژه و استثنایی برخوردار است و وحدت از ارکان جامعه اسلامی به شمار می‌رود، تأکید بر وحدت و تمسک جمعی به ریسمانی الهی را ضروری خواند و گفت: اقتدار امروز ما دستاورد وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این‌که باید جبهه اسلامی در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر و یکپارچه و به پا ایستاده باشد، وفق و مدارا را از دیگر پیام‌های قرآنی برای اقتدار امت اسلام برشمرد و بر اهمیت یک جبهه متحد در سطح بالایی از وحدت اما دشمن‌شناس و رصد کننده تهدیدها، ایستاده در برابر دشمن و مقاوم در برابر تهدیدکنندگان انقلاب تأکید کرد.

امام جمعه موقت این هفته تهران اما روی خوش نشان دادن و نرمی نمودن در جایی که نباید نرمی کرد را صحیح ندانست و با بیان این‌که مدارا باید باشد اما در جایی نباید به مداهنه بیانجامد، گفت: مداهنه جامعه را گرفتار سازش و باطل می‌کند و این یکی از دغدغه‌های اساسی رهبر معظم انقلاب است که باید مراقب باشیم گرفتار آن نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ابتدای سخن خود از خدای متعال خواست که قلم، قدم و سخن او را در راستای وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبرد رهبر معظم انقلاب و تبیین دقیق و درست معارف قرآن و عترت و اعتلای دانش و علم و تحکیم پایه‌های عقلانیت، معرفت و ایمان، استحکام صفوف امت اسلام و جبهه مقاومت در برابر جاهلیت مدرن هدایت فرماید.

وی که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان خطیب نماز جمعه تهران منصوب شده است، ابراز امیدواری کرد که دستاورد حضور او در این پایگاه رفیع عبادی و سیاسی، رشد فضایل اخلاقی، طهارت دل‌ها، تقرب به ذات اقدس الهی، تحکیم پیوند استوار امت با امام خود و آراستگی جامعه اسلامی به اخلاق کریمه محمد رسول الله(ص) باشد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات