۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۵۳۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

مردم محافظ اصلی انقلاب هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گاهی برخی مسائل پیچیده سیاسی را می‌توان با اقدامی ساده برطرف و خنثی کرد، گفت: مردم در اغتشاشات اخیر با تنها گذاشتن اغتشاشگران کشور را از بحران‌ها و خطرات جدی نجات دادند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در حسینیه حضرت فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، گفت: انسان بیشترین ضربه را از سبک شمردن گناه می‌خورد.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند خداوند سخت نمی‌گیرد بی خیال اعمالتان باشید، انسان با همین تفکر ضربه می‌خورد، جامعه نیز همین است بی توجهی به برخی مباحث ساده سبب ضربه خوردن ملت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از سخت‌ترین پیچیدگی‌ها و بقای آن گاهی با همین توجه به مباحث کوچک به ثمر نشست، برای مثال در ۹ دی مردم با حضور گسترده و با یک تظاهرات ساده کشور را از خطرات جدی که انقلاب را تهدید می‌کرد حفظ کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گاهی برخی مسائل پیچیده سیاسی را می‌توان با اقدامی ساده برطرف و خنثی کرد، اظهار داشت: تشنج‌ها و اغتشاشاتی که اخیرا در کشور اتفاق افتاد و مردم اغتشاشگران را تنها گذاشتند یک کار خیلی ساده‌ای بود که مردم انجام دادند ولی کشور را از بحران‌ها و خطرات بسیار بزرگ نجات دادند؛ بنابراین انسان نباید نسبت به اقدامات ساده بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به فتنه 88، گفت: در فتنه 88 عده‌ای باالقای اینکه در انتخابات تقلب شده صدها هزار نفر را به خیابان‌ها کشاندند تا مردم با این باور که این سخن صحت دارد به اعتراض بپردازند، آیا کسانی که در این اقدام حضور نیافتند کار سختی انجام دادند؟ در حالی که همین عدم حضور اقدام خصمانه دشمن را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در بسیاری از علوم و فنون نکات ناب مدیریتی اختصاص و تاکید به توجه داشتن به نکات ساده دارد بنابراین ما نباید به نکات ساده بی توجه باشیم. حضرت زهرا(س) در بین در و دیوار با بیان اینکه من دختر پیامبراکرم(ص) هستم معادلات و پیچیدگی سیاسی دشمنان را در هم پیچیدند تا حق آشکار شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات