۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

مراقب باشیم در سخاوت و بخشش دچار افراط و تفریط نشویم

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که خیر رساندن و اطعام دادن با تجمل‌گرایی تفاوت و فاصله زیادی دارد، بر رعایت عدالت و دچار نشدن به افراط و تفریط در موضوع سخاوت تأکید کرد.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در آیین سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با تاکید بر این که هیچ‌کدام از اعمال انسان بخیل مورد پذیرش درگاه ایزدی واقع نمی‌شود، اظهار داشت: بر اساس نص روایات ثقلین «کافری که دست باز و بخشنده‌ دارد از مسلمانی که به دیگران بخل ورزد به بهشت نزدیک‌تر است.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که سخاوتمندی از اساسی ترین ویژگی بهشتیان است، عنوان داشت: باید توجه داشت که مبانی دین مبین اسلام هموراه اطعام دادن و کمک کردن به فقرا را مورد سفارش‌های اکیدی قرار داده است؛ بر این اساس فرهنگ ناب اسلام با ترویج سقاوت مفهوم می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها از اول خلقت تا روز قیامت همواره از سوی درگاه ازلی مورد امتحان واقع می‌شوند، گفت: مؤمنانی که بتوانند در امتحانات الهی سربلند بوده به سعادت خواهند رسید همان‌طور که تمام انبیا الهی توانستند حقیقت سعادت را به بشریت بیاموزند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) اطعام دادن به دیگران را زمینه تحقق رسالت خود فرمودند، عنوان داشت: باید توجه داشت که خیر رساندن و اطعام دادن با تجمل‌گرایی تفاوت و فاصله زیادی دارد؛ بر این اساس مردم باید تلاش کنند که در موضوع سخاوت حدود عدالت را حفظ و دچار افراط و تفریط نشوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه مقام امامت و ولایت بالاترین مقام نزد خداوند متعال است، عنوان داشت: پس از پیامبر اکرم(ص) افرادی که به حضرت زهرا(س) ظلم کرده و ایشان را به شهادت رساندند خود را خلیفه و ولی مردم معرفی کردند درحالی که مطابق آیات قرآن کریم افرادی که ظالم هستند نمی‌توانند به درجه امامت و ولایت برسند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ولایت و امامت دو مفهوم جدا و دو ستون حیاتی دین مبین اسلام هست و با یکدیگر تفاوت دارند؛ چراکه ولایت با قلب مردم کار دارد و این مردم هستند که باید با گوش جان به ندای امام خود لبیک گویند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که اعلام زمان ولایت از سوی رسول اکرم(ص) فقط از سوی خداوند باید صورت می پذیرفت، گفت: شخص رسول گرامی اسلام(ص) در مورد اعلام زمان رسالت آزادی عمل داشت در حالی که در مورد ولایت چنین نبود و این مطلب در نص قرآن کریم آمده است.

وی افزود: وقایع پس از رحلت رسول اکرم(ص) نشان داد که جایگاه ولایت غصب شد چنانکه امام صادق(ع) فرموده‌اند«واقعه آتش‌زدن درب خانه حضرت علی (ع) و به شهادت رساندن حضرت زهرا (س) از واقعه کربلا و عاشورا تلخ‌تر و عظیم‌تر است.»/837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات