۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۵۵۳۳۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

معارف فاطمی بیش از پیش در جامعه ترویج شود

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه مهدوی شدن جامعه مبتنی بر فاطمی بودن آن است، گفت: جامعه ای که فاطمی نباشد، علوی، حسینی و مهدوی نخواهد شد.
سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی در سوگواره شعر فاطمی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا» که امشب در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به اینکه احیای فاطمیه به منزله احیای اسلام است، گفت: احیای فاطمیه احیاگر قلوب است و سبب تقرب انسان به خداوند می شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: انسان با توجه به فاطمیه و درک آن به سعادت می رسد.

وی با اشاره به آیه شریفه «اللَّهُ نُورُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَوهٍ» اظهار داشت: واژه «مشکوة» در روایات هم بر وجود پیامبراکرم(ص)، هم بر وجود حضرت فاطمه(س) و در برخی روایات هم بر قلب مؤمن تطبیق شده است و این تعابیر با یکدیگر قابل جمع بوده و منافاتی با هم ندارند.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه یاد شده از نور خودش به عنوان قوام آسمان ها و زمین یاد می کند و برای این نور پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) را مثال می زند، یعنی اگر مؤمنان می خواهند به خداوند تقرب پیدا کرده و سعادت مند شوند باید به معصومان(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) تمسک بجویند، زیرا ما به برکت این ذوات مقدس به خداوند می رسیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: تکامل و سعادت انسان در گرو توجه به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، خداوند روز قیامت شیعیان و محبان حضرت فاطمه زهرا(س) را مورد رحمت خویش قرار می دهد، عنوان کرد: هرکسی از محبان حضرت زهرا(س)، دوستدار محبان حضرت(ع) و یا از عزاداران فاطمیه باشد بی تردید روز قیامت افزون بر آنکه مورد شفاعت بی بی دو عالم قرار می گیرد، خودش هم نیز به مقام شفاعت خواهد رسید.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با تأکید بر اینکه مهدوی شدن جامعه مبتنی بر فاطمی بودن آن است، بیان کرد: جامعه ای که فاطمی نباشد، علوی، حسینی و مهدوی نخواهد شد، بنابراین ضروری است تا معارف ایشان را هرچه بیشتر در جامعه ترویج دهیم./۸۴۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات