۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۳۳۰
با حضور شاعران آیینی برجسته کشور؛

سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» در قم برگزار شد

سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا» با حضور آیت الله فاضل لنکرانی، مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و شاعران آیینی برجسته در قم برگزار شد.
سوگواره شعر فاطمی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا» با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و شاعران آیینی برجسته در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمدعلی مجاهدی در این مراسم باشکوه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(ع) معیار و میزان پذیرش اعمال انسان ها هستند، گفت: کردار و رفتار همه انسان ها با معیار فاطمی سنجیده می شود.

پدر شعر آیینی کشور  با اشاره به اینکه به سیره فاطمی باید به صورت تخصصی پرداخته شود، اظهار داشت: ولادت، کرامت، شهامت، غیرت، عزت، معرفت، قناعت و شهادت فاطمی و بسیاری از سرفصل های دیگر از این دست باید مورد توجه شاعران آیینی قرار بگیرد.

وی ابراز داشت: از کلی گویی در عرصه سیره فاطمی باید پرهیز شود و به صورت تخصصی کار شود، چراکه جزئی نگری ها انسان را به تعالی می رساند.

مجاهدی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم در آسمان شعر آیینی همچون ستاره ای می درخشد و بی تردید شاعران آیینی قمی آینده درخشانی خواهند داشت.

همچنین آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: خداوند در آیه یادشده از نور خودش به عنوان قوام آسمان ها و زمین یاد می کند و برای این نور پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) را مثال می زند، یعنی اگر مؤمنان می خواهند به خداوند تقرب پیدا کرده و سعادت مند شوند باید به معصومان(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) تمسک بجویند، زیرا ما به برکت این ذوات مقدس به خداوند می رسیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تأکید کرد: تکامل و سعادت انسان در گرو توجه به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، خداوند روز قیامت شیعیان و محبان حضرت فاطمه زهرا(س) را مورد رحمت خویش قرار می دهد، عنوان کرد: هرکسی از محبان حضرت زهرا(س)، دوستدار محبان حضرت(ع) و یا از عزاداران فاطمیه باشد بی تردید روز قیامت افزون بر آنکه مورد شفاعت بی بی دو عالم قرار می گیرد، خودش هم نیز به مقام شفاعت خواهد رسید.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با تأکید بر اینکه مهدوی شدن جامعه مبتنی بر فاطمی بودن آن است، بیان کرد: جامعه ای که فاطمی نباشد، علوی، حسینی و مهدوی نخواهد شد، بنابراین ضروری است تا معارف ایشان را هرچه بیشتر در جامعه ترویج دهیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات