۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۳۲۱
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

وجود فساد و تبعیض در کشور سبب ناامیدی مردم از اصل انقلاب نمی شود

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که نباید از وجود برخی فسادها در کشور نسبت به انقلاب اسلامی ناامید شویم، گفت: انقلاب اسلامی هنوز در میانه راه قرار دارد و هنوز سه مرحله دیگر از این انقلاب باقی مانده است.
محمد رضا باقرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین روز از همایش کشوری «انقلاب اسلامی چهل سال پایداری و بالندگی» عصر امروز از سوی دفتر ارتباطات فرهنگی مؤسسه امام خمینی(ره) در سالن همایش های مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در این همایش یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را از میان برداشتن فرهنگ شاهنشاهی دانست و اظهارداشت: دومین مرحله انقلاب اسلامی تشکیل یک حرکت اسلامی بزرگ بود، چون در بسیاری از کشورهای غربی وقتی یک نظام سرمایه داری را کنار زدند نتوانستند نظامی به جای آن قرار بدهند.

وی افزود: تأسیس و تشکیل یک نظام و ساختار در قرن حاضر یک اعجاب به شمار می رود، ولایت فقیه، شورای نگهبان، مجلس دینی، حاکمیت شریعت بر قوانین ساختارسازی های سختی بود که در کشور ما شکل گرفت و در عرض نظام های سیاسی نظامی با تئوری دینی، مردمی و شریعت مدار شکل گرفته است.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به تاریخ تدوین قانون اساسی عنوان کرد: امام راحل برای این قانون خون دل های زیادی خورد در حالی که در مجلس خبرگان قانون اساسی بودند افرادی که هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و شریعت نداشتند، ولی با تلاش مرحوم امام و افرادی از جمله شهید بهشتی نه تنها ولایت فقیه در قانون اساسی آمد بلکه در اصل چهارم حاکمیت شریعت بر همه اصول و قوانین نیز به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: به طور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور ما برگزار می شود، بنابراین انقلاب ما مردمی است که در سراسر جهان نمونه ندارد، اما این نظام هنوز وسط کار و در مرحله دوم قرار دارد، هرچند عده ای برای برداشتن و از بین بردن انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که کشور ما دارای نظامی مقتدر و بزرگ و در عرض نظام های بزرگ دنیا قرار دارد، یادآور شد: به همین جهت افراد زیادی برای رسیدن به تصدی و منصب در این نظام حاضرند هرکاری بکنند، اما به مرحله سوم انقلاب هیچ اعتقادی ندارد.

وی اضافه کرد: مرحله سوم مرحله دولت اسلامی است که باید انقلاب را محکم و مستند کند، وقتی چند تا اختلاس و رباخواری و دزدی را می بینیم نباید نا امید شویم چراکه ما هنوز در مرحله انعقاد نظام هستیم و می خواهیم دولت اسلامی بزرگی را شکل بدهیم.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به چالش های پیش روی انقلاب اسلامی عنوان داشت: امروز بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی این است که کسانی می خواهند مردم را از قطار انقلاب اسلامی پیاده کنند که جمهوری اسلامی را آخرین مرحله می دانند.

وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی مقدمه تشکیل دولت اسلامی است که خود مقدمه جامعه اسلامی و دولت بین الملل بزرگ اسلامی است و درنهایت این که خود را برای انقلاب بزرگ حضرت مهدی(عج) آماده کنیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات