۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۵۵۲۹۹
از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه برگزار می شود؛

برگزاری طرح تبیین خطبه فدکیه در مدارس علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری طرح «تبیین خطبه فدکیه» در همه مدارس علمیه استان خبر داد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری طرح «تبیین خطبه فدکیه» در همه مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که این طرح از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه(س) در همه مدارس علمیه مازندران برگزار خواهد شد، افزود: در این طرح خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) از اول تا هجمدهم اسفند ماه از سوی اساتید حوزه تبیین و تشریح خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که سیره و ابعاد شخصیتی ائمه معصومین(ع) نمونه بارز الگو پذیری و هدایت در جامعه است، بیان داشت: در میان ائمه اطهار(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) با عمر بسیار کوتاهی که داشتند از تجلی خیر کثیر بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ارزشمندی برای زنان عالم هستند، تصریح کرد: تاریخ خود شاهد مظلومیت و محرومیت شناخت آن حضرت است.

وی با بیان این که خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفاع از خلافت حضرت علی(ع) ایراد شده است گوشه ای از عظمت دخت نبی مکرم اسلام است، تصریح کرد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) رساترین روشنگری تاریخ است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز ما وظیفه داریم زمینه بهره مندی طلاب ز معارف والای خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) را فراهم کنیم، بیان داشت: این خطبه ارزشمند بیان کننده مظلومیت حضرت علی(ع) به عنوان نخستین امام شیعیان است که دخت نبی مکرم اسلام آن را در دفاع از ایشان بیان کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این طرح از کتاب سه نفر از علما و بزرگان حوزه های علمیه استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: اساتیدی که محورها و بخش های مختلف این خطبه را برای طلاب تبیین و تشریح می کنند از کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری آیت الله مصباح یزدی، کتاب شرح خطبه حضرت زهرا(س) اثر آیت الله سید عزالدین زنجانی و همچنین کتاب بندگی راز آفرین شهید آیت الله دستغیب استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب حوزه به عنوان مبلغان دین و ارزش های الهی در جامعه بیش از دیگران نیازمند شناخت مناسب با سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، تصریح کرد: شناخت صحیح طلاب با زندگی ائمه معصومین(ع) می تواند الگوی مناسبی برای زندگی فردی و اجتماعی آنها باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب برای رشد و تعالی خود در زندگی نیازمند الگو و اسوه هستند، خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه، مطالعه و آشنایی عمیق سیره زندگی ائمه معصومین(ع) است.

وی با بیان این که هنوز شناخت جامعه نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) کامل نیست، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت دقیق و عمیق نسبت به آن بانوی مکرم اسلام است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهم ترین لازمه شناخت، تبیین شخصیت و جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه است، خاطرنشان کرد: حوزویان به عنوان رهبران فکری و عقیدتی جامعه اسلامی باید شناخت دقیق و عمیق ترین نسبت به سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام داشته باشند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید برین که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر شناخت های سطحی از ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با شناخت عمیق نسبت به سیره ائمه معصومین(ع) این شناخت دقیق را به جامعه اسلامی انتقال دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز توجه بیش از اندازه به زندگی مادی، خلأ معنوی را در زندگی به ارمغان آورده است، افزود: جامعه اسلامی باید با بهره گیری صحیح از سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه دخت نبی مکرم اسلام این خلأها را پر کنند.

وی، زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات