۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۵۵۲۹۲
آیت الله سبحانی:

شهرها از علما خالی شده است | مدیریت حوزه از مبلغان حمایت کند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر حمایت حوزه از مبلغان گفت: اعزام مبلغانی که علم، قلم و بیان دارند و می توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند یک وظیفه است.
همایش بزرگ فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در همایش بزرگ مبلغان فاطمیه که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: در ارتباط با حضرت زهرا(س) و مقامات شخصیتی ایشان آیه های فراوانی وجود دارد.

این مرجع تقلید افزود: امروز یکی از مسائل تربیتی ارائه نمونه است که در تربیت جوانان بسیار مؤثر بوده و در قرآن کریم به نمونه ها بسیاری اشاره شده است.

وی با بیان اینکه مساجد سنگر تبلیغ دین هستند، گفت: وظیفه شورای مدیریت حوزه و دفتر تبلیغات است طلابی که مدتی از تحصیل را گذرانده اند و الزامی برای تحصیل، تدریس و تحقیق کاری ندارند با حمایتی که از آنها در زمینه تبلیغ می شود آنان را به شهرها اعزام کنند تا در زمینه تبلیغ فعالیت کنند که اگر این کار صورت نگیرد دیگران سنگر تبلیغ را از ما می گیرند.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: فضای مجازی باید اصلاح شود نه اینکه بسته شود هر چه تاکید کردیم که فضای مجازی باید اصلاح شود وعده هایی داده شد و قدم هایی برداشته شد ولی همچنان آن چیزی که باید صورت می گرفت اتفاق نیفتاده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اگر دیگران جوانان ما را به راه های انحرافی بکشانند به طور قطع نزد خدا مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: اعزام روحانیانی که علم، قلم و بیان دارند و می توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند یک وظیفه است.

وی با بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) گفت: یک روز خدمت امام رسیدم و از امام(ره) پرسیدم که آیا تبلیغ به درس ها لطمه وارد نمی کند؟ ایشان در جواب بنده گفتند که وظیفه طلبه تبلیغ است، بالاتر از این وظیفه ای ندارد و اصل این است؛ اما امروزه متأسفانه بسیاری از روحانیان در قم مانده و بسیاری از شهرهای کشور ازنظر داشتن مبلغ خالی است./978/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات