۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۲۸۸

حضور ۵۰۰ حافظ قرآن کریم در جامعه‌الزهرا

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) قرآن کریم را حقیقت هدایت و نور برای بشریت توصیف کرد و گفت: حافظان قران کریم در دنیا ودر آخرت جایگاه ویژه ای دارند.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طیبه سادات طباطبایی امروز در همایش حاملان عرش که با حضور حافظان قرآن کریم جامعه‌الزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، به جایگاه حافظان قرآن کریم و شایستگی و منزلت اجتماعی آن اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) جایگاه حافظان قرآن کریم  را چنین توصیف کرده اند که «تعدد درجات بهشت به تعداد تعدد آیاتی است که افراد می‌خوانند»

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این که از منظر مبانی دین مبین اسلام حافظان قرآن کریم می‌توانند شفیع دیگران باشند، ابراز داشت: در روایتی از یامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که «إنَّ اَكْرَمَ العِبادِ إلَي اللهِ بَعْدَ الاَنبياءِ العُلَماءُ ثُمّ حَمَلَةُ القُرآن؛ گرامی ترین مردم در نزد پروردگار بعد از انبیا علما هستند و بعد از علما گرامی ترین افراد در نزد پروردگار حملان قرآن کریم هستند»

طباطبایی با اشاره به این که حافظان قرآن کریم هویت عرشی این کتاب آسمانی را در سینه‌های خود حمل می‌کنند، عنوان کرد: حافظان قران کریم در دنیا ودر آخرت جایگاه ویژه ای دارند؛بر این اساس در قیامت به آنان خطاب می‌شود که یک آیه بخوانید و جایگاه و درجه خود را ترقی دهید.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) قرآن کریم را حقیقت هدایت و نور برای بشریت توصیف کرد و گفت: جایگاه حافظان قرآن کریم در بهشت به دلیل انسی که با قرآن کریم و ممارستی که در حفظ قرآن مجید دارند، جایگاه ویژه‌ای است؛ بر این مدار معتقدیم که حفظ قرآن کریم بر روح و روان انسان اثر می‌گذارد و در زندگی شما تأثیر معنوی و شایسته‌ای خواهد گذاشت.

طباطبایی به برکات برگزاری همایش حاملان عرش در جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و ابراز داشت: در این همایش، حافظان قرآن کریم جامعه‌الزهرا(س) شناسایی شدند و این رویداد باعث شد تا برنامه ریزی دقیق برای حمایت جدی از حافظان داشته باشیم.

وی افزود: از میان طلاب حضوری و غیرحضوری جامعه‌الزهرا(س)، حدود ۵۰۰ حافظ قرآن کریم حضور دارند که از این تعداد، ۱۵۰ نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به این که حافظان قرآن کریم حامل وحی الهی هستند و این وحی الهی را باید تبیین کنند، اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند«هیچ کس با قرآن کریم همنشین نیست مگر این که وقتی از قرآن کریم جدا می‌شود، دو امر برای او ایجاد می‌شود یا افزایش هدایت را دارد یا کاهش گمراهی».

طباطبایی با بیان این که حافظان قرآن کریم جامعه‌الزهرا(س) حمایت معنوی می‌شوند، اظهار داشت: امیدواریم که با همراهی و همفکری حافظان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان، زمینه پیشرفت آنان فراهم شود.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های اداره قرآن و حدیث این مجموعه علمی حوزوی، گفت: دوره هایی برای حافظان قرآن کریم برنامه ریزی شده است این درحالی است که دوره‌های تثبیت برای ادامه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود و حافظان قرآن کریم می‌توانند در این دوره‌های شرکت کنند.

طباطبایی با بیان این که جایگاه حافظان قرآن کریم در دنیا و آخرت، جایگاه ویژه و بالایی است، ابراز داشت: حافظان قرآن کریم به همان اندازه که در برابر خداوند جایگاه ویژه ای دارند، به همان میزان، مسئولیت و رسالت آنان سنگین تر است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات