۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۲۸۰
آیت الله اراکی:

قبولی اعمال منوط به پذیرش ولایت حق است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : اگر یک امتی همه اعمال شان خوب باشد ولی به ولایت امام ظالم پایبند باشند نزد خداوند متعال اعمالشان پذیرفته نیست ولی اگر عکس آن باشد رحمت الهی شامل آن افراد می شود.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی در مراسم اولین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی که در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی برگزار شد، گفت: سیاست های عمومی یک جامعه از فقه کلان حاصل می شود.

وی افزود: سیاست های عمومی یک جامعه به این معناست که برنامه هایی که جهت گیری عمومی جامعه را شکل می دهد و حتی می توان این سیاست گذاری عمومی را به روش تدریجی عملی کرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه فقه در جامعه امروز پاسخگوی نیازها بوده، اظهار داشت: در یک جامعه اسلامی می توان گفت که فقه پاسخگویی همه نیازها است ولی در مورد جوامع امروز می توان گفت که جامعه مسلمین است ولی جامعه اسلامی نیست، یعنی مردم معتقد به اسلام هستند ولی در اجرای احکام آن کوتاهی می کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: اگر یک امتی همه اعمال شان خوب باشد ولی به ولایت امام ظالم پایبند باشند نزد خداوند متعال اعمالشان پذیرفته نیست ولی اگر عکس آن باشد رحمت الهی شامل آن افراد می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: یک جامعه وقتی واحد می شود که فرمان واحدی در آن جامعه حاکم باشد و همه از یک فرد دستور بگیرند و به آن عمل کنند.

وی گفت: قرآن کریم ملاک تشکیل جامعه اسلامی را دو چیز می داند و آن رهبری و مردم است و یک جامعه اسلامی دو میثاق را دنبال باید کند اولی آن اطاعت است که طبق آیه قرآن نعمت کبری است و دیگری نصرت است و مردم جامعه مومن و عابد خواهند بود.

 آیت الله اراکی با اشاره به اهمیت ولایت پذیری در جوامع مختلف جهان عنوان کرد: ولایتی که در جامعه ما است در اکثر جوامع جهان حکم فرماست مانند ولایت بر انفس، اموال و... ولی فرق ولایت جامعه ما این است که ولایت ما برگرفته از ولایت خداوند متعال است که از سوی پیامبران و امامان بر بشر ابلاغ می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: انبیا برای حکومت آمدند و تشکیل حکومت فردی نیست و پیامبران به تنهایی نمی توانستند حکومت تشکیل دهند.

وی در پایان گفت: شیوه کار در اجرای احکام اگر حکیمانه نباشد نه تنها به نتیجه نمی رسد بلکه نتیجه عکس خواهد داشت./۱۳۲۵/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات