۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۵۵۲۶۹
امام جمعه کرمان:

حوزه‌های علمیه و روحانیت مرکز تولید اندیشه های ناب است

امام جمعه کرمان با بیان این‌که والاترین اندیشه های شایسته مبتنی بر کتاب و سنت هستند، از حوزه‌های علمیه و روحانیت به عنوان مرکز تولید این اندیشه ها نام برد.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از طلاب و فضلای ممتاز استان کرمان حوزه علمیه قم از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه این شهر در این مراسم با اشاره به امتحانات الهی به عنوان یکی از اصولی که در قرآن کریم مطرح شده است، اظهار داشت: این اصل راه را برای همه مردم به ویژه خواص جامعه به خوبی نشان می دهد.

وی افزود: خداوند متعال می فرماید گمان نکنید مجرد ایمان کفایت می کند، بلکه هرکسی در عرصه عمل و فراز و نشیب های زندگی خداوند متعال او را در آزمون های بزرگ قرار می دهد که باید از همه آنها سربلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: همه ما همواره در معرض آزمون های الهی قرار می گیریم و هرکس از انسان ها که در درگاه الهی مقرب تر باشد طبیعی است که در آزمون های سخت تری قرار می گیرند، البته گاهی اوقات انسان ها در نعمت ها، مقام ها و مسؤولیت ها امتحان می شوند.

وی با اشاره به این که نعمت و شرور هر دو موجب ابتلاء و آزمایش انسان هستند، خاطرنشان ساخت: مرحوم ابوترابی در زندان های صدام مرتب شکنجه می شد اما وقتی نمایندگان صلیب سرخ آمدند و سؤال کردند که آیا شما را شکنجه می کنند یا خیر؟ ایشان چیزی نگفت، وقتی بعدا دلیل این کار را از ایشان سؤال کردند، گفتند: «این ها مسلمان نیستند شما هرچند ما را شکنجه می کنید اما مسلمان هستید».

امام جمعه کرمان یادآور شد: ببینید یک روحانی در شرایط سخت در یک آزمون بزرگ چگونه سربلند بیرون می آید؛ در همه سختی ها و همه دورانی که نعمت ها به انسان روی می آورد حتما در امتحان الهی قرار گرفته و خداوند ناظر و شاهد بر اعمال ما است.

وی تصریح کرد: اگر جامعه ای می خواهد رشد کرده و ارتقاء پیدا کند، باید در دو محور قوی حرکت کند، نخست باید افکار و اندیشه های شایسته بر جامعه سایه بیاندازد و در کنار آن اعمال بایسته نیز باید وجود داشته باشد، البته والاترین اندیشه های شایسته مبتنی بر کتاب و سنت هستند بنابراین مرکز تولید اندیشه های ناب حوزه های علمیه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به این که اندیشه های شایسته نیاز به تبیین و توزیع مناسب دارد، خاطرنشان کرد: هم باید تولید اندیشه به بهترین وجه ممکن اتفاق بیافتد و هم باید به بهترین وجه ممکن اندیشه های خوب را در جامعه توزیع کنیم که این امر نیاز به تبلیغ مناسب دارد، بنابراین هرکسی باید به سلاح روز مجهز باشد که بتواند سنت نبوی و فرمایشات ائمه اطهار را به جامعه برساند.

وی تأکید کرد: تولید اندیشه خوب مهم است ولی نشر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در شرایطی که چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد به شدت به این دو محور نیاز داریم؛ رسالت تبلیغ اندیشه های ناب بر عهده روحانیت، خطبا و مبلغان برجسته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: استان ما نیز از این جریان مستثنی نیست، استان کرمان یکی از پناورترین استان های کشور است، تقریبا از شمالی ترین نقطه استان تا جنوبی ترین نقطه آن نزدیک به 900 کیلومتر فاصله است و عرض آن نیز چهارصد کیلومتر است؛ در استان کرمان 23 شهرستان، 49 حوزه علمیه و 116 مرکز آموزش عالی وجود دارد.

وی با بیان این که 3500 مسجد در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد تنها در 1500 مسجد نماز جماعت برگزار می شود، جمعیت استان کرمان حدود 3 میلیون و دویست هزار نفر جمعیت است و از نظر ذخایر نیز استانی غنی محسوب می شود، بنابراین استان کرمان نیاز به حضور پررنگ و وظیفه محور طلاب بومی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: ارتباط طلاب کرمانی مقیم حوزه علمیه قم با استان نزدیک تر شده و بسترهایی فراهم شود که حضور شما را استان خودتان شاهد باشیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات