۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۵۲۶۸
رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان:

وظیفه امروز روحانیت نجات جامعه از فضاهای مسموم مجازی است

حجت الاسلام مسلمی زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و عالم در دین اسلام تأکید کرد که وظیفه امروز روحانیت نجات جامعه از فضاهای مسموم مجازی است.
حجت الاسلام مسلمی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از طلاب و فضلای ممتاز استان کرمان حوزه علمیه قم از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان در این همایش با اشاره به روایتی در مورد جایگاه علم و عالم اظهار داشت: البته روایات در این باب زیاد است ولی در مورد فضیلت علم و علما روایاتی است که بار بسیار مثبت و خوبی دارد، از جمله این که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: «بخشنده ترین بخشندگان خداوند متعال است و من بخشنده ترین بنی آدم هستم و بعد از من جوادترین خلق خدا علمایی هستند که علومی را فرا بگیرد و آن را نشر بدهد».

وی افزود: در روایت داریم انسان عالمی که علم خود را نشر می دهد در روز قیامت، امت واحده ای محشور می شود، در روایت دیگری می خوانیم: «اگر مردم ارزش علم را می دانستند دنبال آن می رفتند هرچند خون خود را در این راه بدهند».

حجت الاسلام مسلمی زاده عنوان کرد: اولین روزی که پای به حوزه گذاشتیم استاد بزرگواری داشتیم در روز اول ورود ما به مدرسه مصادف با درس نهج البلاغه ایشان بود و این بحث را مطرح می کرد که حضرت علی(ع) به جناب کمیل ارزش علم و عالم را می فرمود.

وی با اشاره به این که وظایف علما در دوران غیبت بسیار کلیدی و حساس است، گفت: روایتی داریم که می توانیم آن را شرایط امروز دنیای مدرنیته تطبیق کنیم، امام هادی(ع) می فرماید: «در دوران غیبت اگر باید باشند عالمانی که مردم را به حق دعوت می کنند، عالمانی که از دین خدا به وسیله دلیل دفاع می کنند و افرادی که ضعفای بندگان خدا را از شبکه های شیطانی نجات می دهند»

رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان خاطرنشان کرد: شبکه های مجازی و فضاهای مسموم زیادی امروز وجود دارد که مردم را به گمراهی می کشند و وظیفه روحانیت است که مردم را در این مسیر راهنمایی کنند.

وی یادآور شد: وظیفه عالم دینی نجات دادن است همچنانکه امام صادق(ع) مکررا این بحث را تذکر می دادند که اصحاب ما باید دین را بفهمند، در دین تفقه کنند و شرایط اجتماعی را درک کنند؛ به ویژه این دوران که دین اسلام در مظلومیت زیادی واقع شده است فعالیت و حضور طلاب در میادین بزرگ اجتماعی بسیار ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام مسلمی زاده در پایان با بیان این که در استان کرمان طلاب فرهیخته و ممتاز زیادی وجود دارد، یادآور شد: این جلسه نیز برای قدردانی کوچکی از تعدادی از طلاب برگزار شده که در سال گذشته در مراکز علمی و پژوهشی حائز رتبه های برتر شده اند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات