۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۵۵۲۶۵
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان خبر داد؛

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ۵۶ بقعه متبرکه کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۵۶ بقعه متبرکه استان کرمان خبر داد.
سوگواره یاس نبوی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 56 بقعه متبرکه استان کرمان خبر داد و گفت: سوگواره یاس نبوی در کرمان از 28 بهمن آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(س) و معرفی شخصیت آن حضرت و همین طور اقامه عزا برای ایشان است.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س) از شب شهادت آن بانو در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، عنوان کرد: صبح روز شهادت نیز در بقاع متبرکه برنامه‌ها ادامه دارد که با سخنرانی پیرامون دفاع از ولایت و ولایت‌مداری، قرائت زیارتنامه و مداحی همراه خواهد بود و این برنامه‌ها با سخنرانی پیرامون خطبه حضرت زهرا(س) و نماز جماعت ظهر ادامه خواهند داشت. 

وی از اعزام 150 مبلغ برای ترویج فرهنگ فاطمی و ولایی در سطح استان خبر داد، تصریح کرد: 70 نفر آن‌ها از قم اعزام شده‌اند و 80 نفر دیگر نیز از بومی‌های استان هستند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ابراز داشت: این برنامه اختصاصی برای بانوان است و در 25  بقعه متبرکه در کرمان برگزار می‌شود و برای آن‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام فاطمی از برگزاری مسابقه بهشت فدک در ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت و تصریح کرد: علاقه مندان باید کتاب سوگواره یاس نبوی را بخوانند و در این مسابقه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: شمع‌گردانی در بقاع متبرکه توسط سادات که صاحبان عزا هستند، پایان بخش مراسم شهادت حضرت زهرا(س) است./9707/د103/ب1

ارسال نظرات