۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۲۲۲
صالحی خبر داد؛

تولید بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب دینی در انقلاب | هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب حوزه دین در دوران انقلاب خبر داد و تأکید کرد که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.
سید عباس صالحی وزیر ارشاد سخنرانی سید عباس صاحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امشب در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم  که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم پایگاه دانش و فضلیت است، گفت: زمانی که نام شهر قم برده می‌شود نام کریمه اهل بیت(س) بر تارک واژه‌ها می‌تابد و بیش از هزار سال مدفن ایشان محور فضیلت دانش و محبت اهل بیت(ع) بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهر قم نام حوزه و روحانیت را تداعی می‌کند، حوزه بزرگی که پس از حوزه حجاز، در عصر ائمه و با تداوم امروز چون ستاره‌ای در آسمان دیانت درخشیده و می‌درخشد.

صالحی ابراز داشت: واژه دیگری که از شهر قم به ذهن می‌آید کتاب است، از همان زمان قم به عنوان پایگاه تشیع شناخته و با کتاب متولد شد، زمان صحابه ائمه(ع) و هم دوران پس از غیبت صغری و کبری و با تدوام روزگا ما، شهر قم به عنوان پایگاه علم و اندیشه و کتاب تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، گفت: کتاب به عنوان قدیمی‌ترین رسانه و پر اثرترین رسانهها است و کتاب مؤثرترین رسانه بشری و منبع زایش رسانه‌های دیگر و مادر مولد رسانه‌ها پس ازخود تا دوران معاصر است.

صالحی با بیان اینکه نمایشگاههای کتاب استانی فرصتی برای آشتی مردم با کتاب است، افزود: امسال نمایشگاه استانی کتاب قم همراه با برپایی نمایشگاه کتاب دین است و ناشران داخلی و خارجی در آن شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی افتخارات انقلاب اسلامی نشر و تولید آثار معارف دینی است، مطرح کرد: پس از انقلاب اسلامی بیش از 200 هزار عنوان کتاب حوزه دین تولید شده است و شهر قم اصلی‌ترین پایگاه نشر و تولید آثار دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید نشر دینی باید در فضای داخلی و خارجی گسترش پیدا کند، گفت: ناشران دینی باید فضای جدید جامعه آشنایی پیدا کنند و بدانند چه تغییراتی بر انسان معاصر پدید آمده است که اگر مؤلف و ناشر دینی به این تغییرات توجه نکند، فاصله نشر دینی با مخاطبان افزایش پیدا خواهد کرد./۹۹۸/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات