۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۵۵۵۲۲۱
آیت الله فاضل لنکرانی:

مصائب حضرت زهرا را نباید به اسم تحقیق علمی انکار کرد

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انکار مصائب حضرت زهرا(س) را از مصاديق ظلم در حق ایشان دانست و گفت: هرگز نباید به اسم تحقیق و بررسی‌های علمی، مصائب حضرت را انکار کرد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی سه شنبه در درس خارج خود که در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپاگانی برگزار شد، با بیان اینکه چند سالي است كه ایام فاطمیه در کشور، جوش و خروش بی بدیلی پیدا کرده است و مراجع بزرگوار ما نیز در اين مسأله واقعاً سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: يكي از برجستگي‌هاي مرجعيت در دوران معاصر در همين قضيه است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر ضرورت اهتمام ورزی طلاب نسبت به ایام فاطميه تأکید کرد و اظهار داشت:‌ ما باید به وسیله تبلیغ، تدریس، تألیف و غیره ارزش های فاطمی را در جامعه زنده کنیم؛ در خانواده‌ي خودمان،‌ فاميل خودمان، شهر و محل خودمان، تلاش كنيم تا این مکتب هر چه بیشتر احیا شود و از این طریق مقدمات ظهور مهدوی را فراهم کنیم.

وی حب حضرت زهرا(س) را راه تعالی روح و تکامل وجودی دانست و عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند «ما تكامل في النبوة بنبيٍ حتي أقر بفضلها و محبتها؛ نبوت هيچ نبي‌اي به حدّ تكامل نمي‌رسد مگر اينكه به فضل حضرت زهرا(س) اقرار کرده و اين محبت را در درونش داشته باشد»؛ يک علت این موضوع آن است كه اهل بیت(ع) از انوار اوليه‌ خلقت هستند، بنابراین کسی که به عنوان نبی انتخاب می شود، همان طوري كه بايد به وحدانيت خدا اقرار كند، بايد به اين مخلوقات اوليه كه صنع اول باري تعالي است و خداي تبارك و تعالي اهتمامي بر اين انوار مقدسه داشته، نیز اعتراف داشته باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد:‌ وقتي هيچ پيامبری  تکامل پیدا نمی کند، مگر با اقرار به فضائل حضرت زهرا(س)، ما هم تكامل روحي نمي‌توانيم پيدا كنيم مگر اينكه آن حضرت(س) را به طور حقیقی و واقعی بشناسيم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه نباید در زمینه ایام فاطمیه کوتاهی کنیم، افزود: روایات بسیاری در زمینه فضائل حضرت زهرا(س) وجود دارد که می توان به وسیله آنها حضرت(س) را به خوبی شناخت و در نتیجه سعادتمند شده و به تکامل روح برسیم.

وی ابراز داشت: ضروری است معارف حضرت زهرا(س) را به جامعه منتقل کنیم، چراکه اگر جامعه ما این بانوی با کرامت را به خوبی بشناسد، به یقین تکامل پیدا می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) به سلمان فارسي می فرمایند «كسي كه فاطمه دختر من را دوست داشته باشد جایگاهش در بهشت است و کسی که نسبت به او بغض بورزد در جهنم است؛ ای سلمان حب فاطمه(س) به انسان در صد موطن نفع می بخشد که اسان ترین این مواطن هنگام موت است؛ کسی که دخترم از او راضی باشد من از او راضیم و کسی که من از او راضی باشم خدا از او راضی است و کسی که دخترم از او ناراضی باشد من از او ناراضی ام و کسی که من از او ناراضی باشم مورد غضب خداوند قرار می گیرد»؛ بر این اساس محبت نسبت به حضرت زهرا(س) انسان را نسبت به خداوند، دين و احکام آن دين تسليم مي‌كند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: اشتباه است كه  اين غضب و رضايت را فقط نسبت به همان افراد در زمان حيات حضرت زهرا(س) مطرح كنيم، زیرا در همین دوران هم این موضوع برقرار است، چراکه شیعه معتقد است معصومان(ع) به زمان خاصی تعلق ندارند.

وی تأکید کرد: ما اگر در مسیر طلبگی خود خلوص نیت داشته باشیم و برای رضای خداوند به ترویج معارف اهل بیت(ع) بپردازیم، بی شک مورد رضایت حضرت زهرا(س) قرار می گیریم، اما اگر از همين مكتب بخواهيم براي دنيا استفاده كنيم و به پست و مقام، قدرت و ثروت دست پیدا کنیم، بی تردید مورد غضب اهل بیت(ع) قرار مي‌گيريم، زیرا دين طعمه‌ای نيست كه از او بخواهيم برای دنيا استفاده كنيم.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان یادآور شد: از مصاديق ظلم به حضرت زهرا(س) انكار مصائبي است كه بر ايشان وارد شده است؛ امروزه نباید برخی افراد به اسم تحقیق و بررسی های علمی، مصائب حضرت(س) را انکار کنند، چراکه مصائب ایشان يکی از واضحات و بدیهیات تاريخ است./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات