۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۱۹۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

ناشران عطش کتابخوانان را مرتفع کنند

جوروند با اشاره به افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب خوزستان گفت: ناشران و کتابفروشی ها در حوزه تألیف کتاب باید دقت و توجه داشته باشند تا عطش مخاطبان در کتاب و کتابخوانی مرتفع شود.
محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عصر امروز، در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب خوزستان با اشاره به اینکه نمایشگاه در سه سالن و ۳۴۰ غرفه برگزار می شود، خاطرنشان شد: ۲۴۱ ناشر مستقل، ۱۴۵ناشر کشوری، ۴۵ ناشر فروش متمرکز، ۳۰ ناشر استانی، ۶۰ ناشر نمایندگی در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب خوزستان ناشرانی از کشورهای خارجی حضور دارند، اظهار داشت: ۱۷ ناشر عربی به همراه در کنار هشت کتابفروشی استان آخرین تولیدات خود را در حوزه کتاب در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیون تومان بُن کتاب در مرحله اول اختصاص یافته است، افزود: سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان فروش کتاب داشته ایم که این مقدار نویدبخش است؛ از این رو ناشران و کتابفروشی ها در حوزه تألیف کتاب باید دقت و توجه داشته باشند تا عطش مخاطبان در کتاب و کتابخوانی مرتفع شود.

جوروند با بیان اینکه همزمان با نمایشگاه کتاب نمایشگاه قرآن و عترت برگزار می شود، به برنامه های جانبی نمایشگاه از قبیل رونمایی از کتاب، شب شعر، دعوت و تجلیل از نویسندگان اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب خوزستان از امروز با حضور ٥٠٠ ناشر داخلی و با ۶۷ هزار عنوان تا ۳۰ بهمن ماه آماده استقبال از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات