۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۵۵۱۶۱
برگی از خاطرات؛

ترفندهای رهبر انقلاب برای دور زدن ساواک

رهبر معظم انقلاب زمانی که توسط رژیم پهلوی و ساواک از منبر رفتن منع می‌شوند چه می‌کنند؟
رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعة الزهرا به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب به کشور امارات می‌رود و بر او سخت‌گیری‌هایی انجام می‌شود، پس از برگشت در جلسه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشته می‌گوید: با این اوضاع و احوال شاید اقامت مجدد به ما ندهند و شایسته نیست که نماینده جنابعالی اینطور برگردد.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند کارتان را محکم ادامه دهید تا زمانی که دیگر راه فعالیت نباشد و خاطره‌ای را تعریف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی از قول رهبر معظم انقلاب اینگونه نقل می‌کند:

من در دوران انقلاب در مشهد جلساتی داشتم که آن جلسات منجر به ممنوع المنبری من شد و گفتند که شما حق منبر رفتن در مشهد را ندارید و از ما تعهد گرفتند و ما هم تعهد دادیم.

بعد شروع کردیم جلسات را به صورت نشسته در گروه‌های جوانان و دوره‌های قرآن؛ دوباره از ساواک آمدند و متعرض شدند و جلوگیری کردند که شما قرار نبود صحبت کنید.

گفتم که شما نوشتید و ما هم امضا کردیم که منبر نرویم، نگفتید که نشسته صحبت نکنیم، ما منبر نرفتیم، گفتند که از این به بعد تعهد دهید که اصلاً در مشهد سخنرانی نکنید، نشسته، ایستاده به هیچ عنوان؛ ما هم تعهد دادیم.

حالا که مشهد را بر ما بسته بودند، ما با مینی‌بوس با یک تعداد به نیشابور می‌رفتیم و آنجا سخنرانی می‌کردیم و برمی‌گشتیم.

دوباره آمدند و ما را دستگیر کردند و گفتند که مشهد، نیشابور و هیچ جا نباید صحبت کنید.

اینطور باشید، در تبلیغ پیام اسلام و ایفای وظایف روحانیت ما تا آنجا که برایمان امکان دارد باید فعالیت کنیم، آنجایی که وظیفه را ترک می‌کنیم دیگر جایی است که برای ما امکان نداشته باشد./۸۳۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات