۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۵۵۱۴۰
رییس كمیته روابط خارجی پارلمان اروپا:

مجلس ایران یك پارلمان خوب و ارزنده است

آلیستر در خصوص دیدار خود با دكتر ولایتی گفت: ایران در روابط خارجی حضور پررنگ و مشاركت لازم را دارند، به همین منظور ما می توانیم بین خود و پارلمان ایران تفاهم نامه هایی را داشته باشیم كه این یك شروع مناسب با توجه به موقعیت فعلی جهان است.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مك آلیستر رییس كمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در نشست خبری با علی اکبر ولایتی كه در دفتر مشاوره رهبری برگزار شد، با معرفی اعضای هیات وارد شده به ایران اظهار داشت: در این هیات اعضایی از كشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا و احزابی همچون حزب لیبرال و احزاب دموكرات این كشورها حضور دارند.

وی ادامه داد: آقای ولایتی شخصی دیپلمات و مجرب هستند، پارلمان ایران بسیار فعال است و برای بهبود روابط بین ایران و اتحادیه اروپا بسیار تاثیرگذار است و پارلمان ایران در شرایط بسیار فعالی از لحاظ دیپلماسی قرار دارد.

آلیستر در خصوص محوری های حضور در ایران یادآور شد: ایران در روابط خارجی حضور پررنگ و مشاركت لازم را دارند، به همین منظور ما می توانیم بین خود و پارلمان ایران تفاهم نامه هایی را داشته باشیم كه این یك شروع مناسب با توجه به موقعیت فعلی جهان است.

رییس كمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در پایان گفت: باید به ایران بابت دیپلماسی خارجی و چنین مجلسی تبریك گفت.

ضمنا مک آلیستر اشاره كرد كه این هیات سفرهای دو روزه ای را به عربستان و كویت داشته و هم اكنون نیز به مدت دو روز در ایران خواهند بود./816/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات