۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۵۵۱۳۶
حجت‌الاسلام گنج‌بخش مطرح کرد؛

منشور حوزه و روحانیت مقدمه‌ای بر تولید فکر در حوزه‌‌های علمیه

حجت‌الاسلام گنج‌بخش منشور حوزه و روحانیت منتشر شده از منظر رهبر معظم انقلاب را مقدمه‌ای بر تولید فکر در حوزه‌های علمیه توصیف کرد.
جلسه معرفی منشور حوزه و روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دست اندرکاران تولید و رونمایی کتاب مرجع «منشور حوزه و روحانیت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) دیدار کردند.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علی گنج بخش خراسانی مدیر مؤسسه‌ حدیث لوح‌وقلم در این جلسه به تبیین دلایل و چگونگی تولید این منشور پرداخت.

حجت‌الاسلام خراسانی در بیان تاریخچه‌ای از تولید منشور حوزه و روحانیت به وسیله مؤسسه حدیث لوح و قلم ابراز داشت: برای استفاده از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه مطلوب، به جمع آوری و تدوین بیانات ایشان پرداختیم که در نهایت بر آن شدیم تا این مجموعه را در اختیار سایر حوزویان نیز قرار دهیم.

وی تهیه منشور حوزه و روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب را اولین قدم در این راه دانست و گفت: این کار می‌تواند پایه کارهای فکری و مناظرات باشد، در مقام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تأثیرگذار باشد و در مقم طراحی و برنامه‌ریزی نقش جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار موضوعی، آثار تحلیلی، و تولید اسناد بالادستی متوقف بر موسوعه‌ای مرجع است که دارای ساختار و محتوایی جامع و کامل باشد گفت: این اثر دارای مخاطب خاص حوزوی است لذا تلاش فراوان شد تا بیانات رهبر معظم انقلاب با مهر دفتر ایشان منتشر شود تا در مخاطب تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز حوزوی، اطمینان نسبت به محتوای اثر محقق شود.

حجت‌الاسلام خراسانی با تأکید بر اینکه به همت و همکاری مؤسسه‌ انقلاب اسلامی، بخش قابل توجهی از منشور برای اولین بار است که منتشر می‌شود اظهار داشت: این اثر به رؤیت بسیاری از علما و آیات رسیده است و برخی از بزرگان، آن را موسوعه‌ای شامل نسبت به نظام موضوعات مسائل حوزه معرفی کرده‌اند.

وی با تأکید بر سطح خاص مخاطب اثر تأکید کرد: به طور طبیعی مخاطب اصلی چنین اثر عموم طلّاب نیستند ولی برای بهره‌مندی عموم طلّاب حوزه‌ها تصمیم داریم چکیده‌ای از این اثر را در یک مجلد در آینده منتشر کنیم.

حجت‌الاسلام خراسانی در معرفی این اثر اظهار داشت: این اثر که در 15 جلد در طول ۱۰ سال تهیه شده است و دیدگاه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در سه سرفصل کلی حوزه، روحانیت و تعاملات حوزه و نظام، نهادها و سازمان‌ها تولید و منتشر شده است.

حجت‌الاسلام خراسانی در پایان درباره جلسه رونمایی از منشور حوزه و روحانیت گفت: سوم اسفندماه با حضور علما و بزرگان، این منشور از سوی آیت الله اعرافی رونمایی خواهد شد؛ مکان این رونمایی متعاقباً اعلام می‌شود./836/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات