۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۱۱۶

انتشار شماره ۵۳ و۵۴ دوماهنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان"حوراء"

این شماره با آثار و گفتارهایی از صاحب‏ نظران و کارشناسان با موضوع « سند آموزشی ۲۰۳۰» منتشر شده است.
حورا

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات زن و خانواده، شماره های 53 و54 دوماهنامه علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان«حوراء»، با آثار و گفتارهایی از صاحب‏ نظران و کارشناسان با موضوع «درباره سند آموزشی ۲۰۳۰» منتشر شد.

در سرمقاله این شماره آمده است: «فارغ از محتوای اسناد بین‌المللی، جامعه نخبگی، کارشناسی و سیاست‌گذار جمهوری اسلامی ایران هنوز در نسبت با نظام جهانی دارای الگوی واحد نیست و در حالت کلی ما با سه رویکرد روبرو هستیم. برخی قائل به پذیرش اسناد بین‌المللی هستند و معتقدند این اسناد قابلیت بومی‌سازی در فضای داخل را دارند. برخی به دلیل مغایرت روح حاکم بر اسناد، معتقدند به هیچ وجه نمی‌توان آن‌ها را پذیرفت و البته دیدگاه سومی به دیپلماسی فعال در این عرصه معتقد است و تنها امکان پذیرش اسناد را همکاری فعال نظام دیپلماسی و کارشناسی کشور بر تاثیرگذاری بر اسناد می‌داند. شماره 53 نشریه حورا به این منظور به رشته تحریر و طبع در آمده تا به بررسی محتوایی سند آموزشی 2030 با تمرکز بر مباحث جنسیتی آن و با نگاهی کلان‌تر به مسئله مواجهه با اسناد بین‌المللی بپردازد

در نگاه ویژه این شماره که در باب «سند آموزشی ۲۰۳۰» نگاشته شده، می‌خوانیم: «بر اساس آموزه‌های سند 2030، قضاوت اخلاقی، مخالفت، به حاشیه کشاندن و محدود ساختن اقلیت‌های اخلاقی و اقلیت‌های اعتقادی (مانند بت‌پرست‌ها و شیطان‌پرست‌ها)، از ارتقاء علمی و مهارتی و تبعیض میان آنان و دیگران با اهداف آموزشی مورد نظر ناهمخوان است و باید از میان برود، حتی در این فرض که این افراد به مثابه گروه‌های نشان‌دار و تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در مدارس و دانشگاه‌ها حاضر شوند و برای مرام خود تبلیغ کنند

از دیگر مقالات این شماره می‌توان به «دلایلی برای عدم پذیرش سند۲۰۳۰»، «بررسی و تحلیل تحفظ واتیکان در خصوص دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار»، «نقد و معرفی سند ۲۰۳۰ سه چهارچوب برای تحلیل» و «طبقه‌بندی موضوعی-تطبیقی آراء موافقان و منتقدان سند آموزشی ۲۰۳۰» و ... اشاره کرد.

نیز در این شماره با دکتر محمدباقر خرمشاد، دکتر عادل پیغامی، دکتر احمد نادری، دکتر مریم اردبیلی، دکتر علی لطیفی، دکتر مجتبی همتی‌فر و پروین داعی‌پور مصاحبه شده است.

علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت نشریه حوراء، به صورت حضوری به نشانی: تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری،کوچه حجت دوست، پلاک 56، طبقه سوم، مرکز تحقیقات زن و خانواده یا قم، بلوار جمهوری، میدان سپاه، به سمت ریل راه آهن، پلاک 50، مرکز تحقیقات زن و خانواده مراجعه فرمایند یا از طریق فروشگاه اینترنتی به نشانی:http://wrc.ir/?action=Shop.Home&BrandID=2 به خرید آنلاین اقدام کنند.

ضمنا شماره‌های تماس برای هماهنگی خرید حضوری: تهران: 88983028-۰۲۱ و قم: 13-32907610-025 هستند. ./
۹۲۵/ د۱۰۳

ارسال نظرات