۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۱۰۲
ابراهیمی در گفت وگو با رسا:

بودجه ۹۷در مسیر اقتصاد مقاومتی نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که بودجه ۹۷ نتوانسته به طور کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کند.
پورابراهیمی

محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره میزان توجه دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ به سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: بودجه سال ۹۷ تنها در بخش‌هایی به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه داشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که موضوع اقتصاد مقاومتی یک سیاست کلان در کشور است که نمی‌توان تمام ارکان بودجه را به آن ربط داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که با وجود اطلاع دولت از دغدغه رهبر انقلاب در موضوع اقتصاد، آیا بودجه نویسان به این موضوع توجهی داشته اند، گفت: زمانی که سیاست‌های ۲۴ گانه در حوزه اقتصاد مقاومتی را تبیین می‌کنیم، برخی از آنها از جنس بودجه نیستند، برای مثال؛ بخش‌های که به نفت و اقتصاد دانش بیان مرتبط هستند را نمی‌توان به طور کامل در ذیل بودجه بررسی کرد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: آن بخش از بودجه که به طور سالانه به مجلس ارائه می‌شود، به طور صد در صدی و کامل به بحث اقتصاد مقاومتی نپرداخته، اما تا حدودی موضوع «اقتصاد مقاومتی» نیز از سوی دولت لحاظ می‌شود./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات