۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۰۶۹
آیت الله سبحانی تأکید کرد؛

لزوم اهتمام طلاب بر تبلیغ و مباحث درسی در ایام تعطیل

حضرت آ‌یت الله سبحانی با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: طلاب باید در این مدت در عین حالی که در مجالس حاضر می شوند و به تبلیغ می پردازند، به مطالعه و فضای درسی هم توجه داشته باشند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در سوره نور گفت: آیه می فرماید خداوند اجازه داده که بیوتی بلند مرتبه باشند و انسان باید آن ها را بزرگ بدارد.

وی افزود: اهل سنت می گویند که منظور از این بیوت، مساجد است در حالی که در روایت خود آن ها بیوت انبیا آمده است، هنگامی که آیه 36 سوره نور نازل شد پیامبر در مسجد بودند  و حضرت آیه را برای اصحاب خواندند، از ایشان پرسیده شد که این بیوت مربوط به چه کسانی است که باید مقام آن ها بالا برده شود؟ حضرت فرمود بیوت انبیا است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ابوبکر در آنجا پرسید که خانه علی(ع) و فاطمه(س) از همین خانه ها محسوب می شود؟ پیامبر فرمودند بله از برترین آن ها است؛ این بیوت مربوط به انبیا و اولیا است.

وی ادامه داد: بیت فاطمه(س) دارای چنین احترام بالایی است و بیت همه ائمه طاهرین(ع) از این قبیل به شمار می رود، خانه ای که حضرت عسکری(ع) در آن نماز می خواند محل عبادت ایشان و دیگر امامان بوده و عمل کسانی که این مکان ها را منفجر و تخریب می کنند ضد آیه قرآن کریم است.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: رفع معنوی در آیه احترام و بزرگداشتن انبیا و اهل بیت(ع) و رفع حسی این است که انسان مراقب باشد تا این مکان ها خراب نشود؛ با چنین احترامی در ایام فاطمیه هستیم که طلاب باید در این مدت در عین حالی که در مجالس حاضر می شوند و به تبلیغ می پردازند، به مطالعه و فضای درسی هم توجه داشته باشند./1323/

ارسال نظرات