۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۰۵۳
معاون تهذیب و تربیت سطح عالی حوزه‌ علمیه قم:

حساب "مسئول خطاکار" از انقلاب اسلامی جدا است

حجت الاسلام محققیان گفت: مسئولان صحبت‌هایی می‌کنند که نشان از ناپختگی اینها است، توجه به مقتضیات زمان و مکان ندارند و دنبال توجیه عملکرد ضعیف خودشان هستند.
حجت الاسلام محققیان

حجت الاسلام محمود محققیان، معاون تهذیب و تربیت سطح عالی حوزه‌ علمیه قم، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره راهپیمایی باشکوه 22بهمن گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد  و با توجه به هجمه‌هایی که به انقلاب شده بود، راهپیمایی امسال پر شور‌تر از دفعات قبل بود.

وی ابراز داشت: شرکت کنندگان امسال بیشتر جوان بودند که نشان از پویش‌های انقلاب اسلامی دارد و نشان می‌دهد که انقلاب در نسل جوان جایگاهی دارد. مسلماً هر وقت هجمه‌ها بیشتر شود، قدرت نرم انقلاب بیشتر می‌شود و خوب است که مسئولان ما هم در برابر این نعمت الهی قدردان باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مردم ما با وجود این مشکلاتی که در موضوعات مختلف دارند، باز هم حامی هستند و بین مسئولِ کم کار و اصل انقلاب، ولایت فقیه و اسلامیت نظام فرق می‌گذارند؛ یعنی توجه دارند که اگر مسئولی قول می‌دهد و عمل نمی‌کند با نظام جمهوری اسلامی تفاوت دارد. نظام جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر خواست مردم و بر اساس اسلامیت و مذهب حقه تشیع است؛ از این رو از مسئولین دفاع نمی کنند و حساب مسئول خطاکار را از انقلاب جدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: مردم معتقدند که در انتخابات و راهپیمایی شرکت می‌کنیم؛ چرا که به اسلامیت و جمهوریت نظام اعتقاد داریم و اگر کوچکترین جنگی هم بشود، جانمان را فدای اسلام و انقلاب می‌کنیم؛ لکن مسئول کم کار را توجیه نمی‌کنند.

معاون تهذیب و تربیت سطح عالی حوزه‌ علمیه قم با اشاره به بهمن به یادماندنی امسال ابراز داشت: در پلاکاردهایی که دست مردم بود این نکته وجود داشت که با وجود مشکلات معیشتی، انقلاب و رهبر را دوست داریم.

این استاد حوزه درباره مطرح شدن رفراندوم توسط رئیس جمهور گفت: مسئولان صحبت‌هایی می‌کنند که نشان از ناپختگی اینها است، توجه به مقتضیات زمان و مکان ندارند و دنبال توجیه عملکرد ضعیف خودشان هستند. اخلاقاً باید به این‌ها توصیه کرد که اگر انقلاب و ولایت فقیه نباشد شما هیچ جایگاهی در این کشور ندارید.

حجت الاسلام محققیان گفت: اگر بنا باشد رفراندامی برگزار شود باید در مورد  مسئولان بدقول و کم کار باشد و روند قانونی‌اش نیز طی شود و رهبری هم اجازه بدهند. از طرفی، رفراندوم بر ضد نظام حاکم، اصلا منطقی نیست و در هیچ جای دنیا چنین کاری نمی‌کنند. امام خمینی(ره) هم اول انقلاب یک بار آن هم پس از فروپاشی حکومت ستمشاهی، رفراندوم برگزار کرد. نکته دیگر این است که رفراندوم از اختیارات اینها نیست و برخی نباید  وارد حیطه‌ای شوند که به‌آنها مربوط نیست./999/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات