۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۵۰۳۸
مدیر حوزه علمیه شهداد:

رسالت حوزه علمیه تبلیغ است

حجت الاسلام بذرکار گفت: رسالت حوزه های علمیه تبلیغ است و کسی که در حوزه های علمیه درس می خواند، زمانی موفق است که به دنبال درس تبلیغ دین خدا را هم انجام دهد.
تبلیغ در اندیشه رهبری

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با تبلیغ روحانیان در ایام فاطمیه، گفت: تبلیغ یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه است.

وی افزود: تبلیغ را طلاب در حوزه های علمیه جدی و سعی کنند در طول سال تحصیلی تبلیغ کردن دین را یاد بگیرند.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که روحانیان در تبلیغ مراقب رفتار و کردار خود در بین مردم باشند، ابراز داشت: خوب صحبت و رفتار کردن طلاب در بین مردم یکی از موضوعات مهمی بوده که روحانیان باید در امر تبلیغ به آن اهتمام بورزند.

وی اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه به امر تبلیغ است و کسی که در حوزه های علمیه درس می خواند، زمانی موفق بوده که به دنبال درس تبلیغ دین خدا را هم انجام دهد.

استاد حوزه علمیه شهداد با توجه به این که روحانیان مباحث خانواده را در تبلیغ به مردم بیان کنند، اظهار داشت: خانواده مهم ترین رکن دین اسلام بوده و دشمنان اسلام به دنبال فروپاشی خانواده در کشور هستند و روحانیان موظف بوده که در مباحث تبلیغی خود در منبرها، مباحث خانواده را به مردم ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه شهداد ابراز داشت: منبر رفتن در دین اسلام از جایگاه خوبی برخورد دار بوده و روحانیانی که بر بالای منبر می روند سعی کنند مطالب خوبی را به مردم بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب زمانی در پای منبر یک روحانی جمع می شود که مبلغ، مطالب مهم و مفیدی را به مردم بگوید چون مردم از مطالب تکراری خسته شدند.

حجت الاسلام بذرکار در پایان با اشاره به این که جنگ امروزه جنگ فرهنگی از سوی دشمن بوده، گفت: مباحث جنگ نرم از بهترین مباحثی بوده که روحانیان می توانند در بالای منبرها به مردم بیان کنند تا آن ها را با نقشه های شوم دشمنان آشنا کنند./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات