۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۹۸۱

دیدار هیأت رییسه خانه مطبوعات با نماینده خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی

مدیر عامل و رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان مراغه با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار مدیر خانه مطبوعات با پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل رسانه‌ای پرداخت و اظهار داشت: خانه مطبوعات تا امروز دارای 152 عضو اصلی و افتخاری است.

وی با بیان این‌که تعداد زیادی از فعالان رسانه‌ای استان نیز در صف انتظار برای عضویت در این تشکل مطبوعاتی هستند، افزود: بحث شناسایی و ساماندهی فعالان رسانه‌ای استان در اولویت کاری خانه مطبوعات قرار دارد و برای این منظور ساز و کار لازم مطابق اساسنامه در روند عضوگیری اعمال می‌شود.

شفیعی با اشاره به درخواست فعالان رسانه‌ای شهرستان مراغه مبنی بر راه‌اندازی دفتر نمایندگی خانه مطبوعات استان در این شهرستان اظهار داشت: طی دیداری که با مدیران مسؤول، سردبیران، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان داشته‌ایم؛ مفاد اساسنامه خانه مطبوعات درخصوص این درخواست ارایه شد و مشکلات فعالان صنفی این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مطابق نص صریح تبصره ماده 3 از فصل سوم اساسنامه خانه مطبوعات استان؛ با تصويب هيأت مديره تأسيس دفاتر نمايندگي خانه مطبوعات در شهرستانهاي استان كه تعداد روزنامه نگاران آن بيش از 20 نفر عضو اصلي خانه مطبوعات باشد بلامانع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اخبار شهرستان مراغه همواره مورد توجه ویژه از سوی فعالان رسانه‌ای استان قرار دارد، گفت: رسانه‌های مراغه به واسطه سابقه تاریخی، فرهنگی و سیاسی این شهرستان، می‌توانند اثرگذاری عمیق‌تر و ماندگارتری نسبت به وضعیت امروز داشته باشند.

همچنین اسد فلاح، رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تقدیر از رویکرد رسانه‌ای و فرهنگی امام جمعه شهرستان مراغه اظهار داشت: خانه مطبوعات استان تنها تشکل رسمی دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه شناخته می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که آماده تعامل حداکثری با اهالی رسانه این شهرستان و بهره‌مندی از رهنمودهای ائمه جمعه استان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری هستیم، گفت: فضای رسانه‌ای استان به واسطه حضور نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بسیار محیای جریان‌سازی مثبت فرهنگی در راستای ترویج ارزش‌های دینی و ملی است./935//۲۰۴/خ

ارسال نظرات