۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۹۶۱
آیت الله صدیقی تشریح کرد؛

ویژگی‌های مومنان

امام جمعه موقت تهران گفت: مومنانه زندگی کردن و همواره در جایگاه ترس از خدا بودن، نشانه اطاعت از خدا و انبیای الهی است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه(س) به محضر امام زمان(عج)، گفت: خداوند متعال غرور کاذب را در وجود انسان نمی‌پسندد.

وی افزود: هر کسی که گفت من مسلمانم، مسلمان نیست بلکه شخص مسلمان علامت‌هایی دارد. چنین شخصی هر کار خیری را از ناحیه فیض الهی می‌داند و به خود مغرور نمی‌شود. وقتی انسان خدایی شد و نور الهی و ایمان قلبش را فرا گرفت، قساوت از او گرفته شده و اعمال و کردارش رنگ و بوی خدایی می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ابراز داشت: آیات قرآن مختص کسانی است که دل آنها به روی انسانیت و الهی شدن قفل نشده است و آمادگی پذیرش آن را دارند. مومن واقعی در تمامی حالات اعم از راحتی و سختی، آرامش و گرفتاری به یاد خداوند عزوجل، اهل بیت و اولیای الهی است و همواره به قضای الهی راضی و خشنود است و با توسل به ائمه از مصیبت‌ها و ناملایمات دنیا گذر می‌کند‌.

وی بیان داشت: باید ببینیم آیا در زمانی که راه درآمدهای مختلف به روی ما باز می‌شود یا به ریاست و مقامی می‌رسیم هنوز هم می‌توانیم مثل گذشته ایمان و نور قلبی خود را حفظ کنیم و آن را ضایع نکنیم و دینداری ما تنها برای رسیدن به آمال دنیوی و شهوات باشد.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: مومنانه زندگی کردن، صحبت کردن، نگاه کردن، گوش کردن و همیشه در جایگاه ترس از خدا بودن، نشانه اطاعت خدا و انبیای الهی است؛ کسی که با خدا باشد و نیّات درستی داشته باشد، خداوند نیز همراه او خواهد بود و او را از آلوده شدن حفظ خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به حقوق والدین و اعمال خیر دیگران در حق ما، خاطرنشان کرد: برخی افراد نسبت به پدر و مادر زحمتکش خود، کم لطفی می‌کنند و حق آنها را آن گونه که شایسته آنها و امر خداوند متعال باشد، ادا نمی‌کنند؛ حق والدین این است که فرزندان برای پدر و مادر هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص بگذارند و سبب خشنودی خدا و پدر و مادر شوند. حق کسی که در حق ما کار خیری انجام داده این است که به او احترام بگذاریم و عمل خیر او را به طرز شایسته و زیبایی پاسخگو باشیم./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات