۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۴۹۰۵
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه سلامت جامعه مبتنی بر سلامت خانواده است، گفت: بنیاد خانواده بر اساس فطرت زن و مرد بنا نهاده شده تا روابط طبیعی بین آن دو برقرار شود.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشا رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: از کلمات قصار امیر حکمت و بلاغت این است که فرمودند: غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان؛ غیرت زن در مقابل حکم الهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تعدد زوجات حکم الهی و از ناحیه حضرت حق صادر شده است و غیرت نشان دادن زن در برابر این حکم نوعی پوشاندن حق و انکار این حکم است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با تاکید بر اینکه غیرت مرد در زمره ایمان است، اظهار داشت: سلامت جامعه مبتنی بر سلامت خانواده است و سلامت خانواده زمانی محقق می‌شود که زنان به حدود و حقوق مردان ملتزم باشند و نسبت به انجام تکالیف خود التزام داشته باشند چرا که این نوع تقسیم کار در اداره نهاد خانواده از سوی خداوند متعال صادر شده است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) اضافه کرد: کارهای سخت و خشن بیرون از خانه بر عهده مردان و کارهای داخل منزل که شامل تربیت فرزندان می‌شود به بانوان اختصاص دارد که این تقسیم بندی متناسب با شرایط روحی و جسمی مردان و زنان در نظر گرفته شده است.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه تقسیم بندی وظایف در راستای تکامل انسانیت بوده است، خاطرنشان کرد: بنیاد خانواده بر اساس فطرت زن و مرد بنا نهاده شده تا روابط طبیعی بین آن دو برقرار شود چرا که این امر منشأ دوام حیات انسان است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات