۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۴۸۶۵
گزارش میدانی | بخش اول؛

پای سخنان فضلای حوزه در "جشن انقلاب"

مشاهده کردن شور انقلابی مردم حاضر در صحنه برای مان شیرینی و حلاوت بسیاری داشت و هر لحظه که می گذشت، این وعده صادق رهبر معظم انقلاب که فرمودند «۲۲ بهمن امسال تماشایی خواهد بود» جلوی چشم مان بیشتر محقق می شد.
راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم فضلا، جشن انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و دوم بهمن ماه از روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ما است؛ روز با عظمتی که دست دشمن را از کشور قطع و امید را با مجاهدت های امام و شهیدان به ارمغان بخشید.

انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند؛ انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته عاشورای حسینی بود که در آن عده ای قلیل، اما با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست داده و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

روز پیروزی انقلاب اسلامی است و خبرنگار رسا نیز در کنار هموطنان اش به میدان آمده تا با حضور خود حمایت اش را از انقلاب اسلامی اعلام کند.

مشاهده کردن شور انقلابی مردم حاضر در صحنه برای مان شیرینی و حلاوت بسیاری داشت و هر لحظه که می گذشت، این وعده صادق رهبر معظم انقلاب که فرمودند «22 بهمن امسال تماشایی خواهد بود» جلوی چشم مان بیشتر محقق می شد.

پیر و جوان، زن و مرد در این راهپیمایی باشکوه با سر دادن شعارهایی همچون «نه سازش نه تسلیم پیام ملت ماست/ اطاعت از رهبری ضامن عزت ماست، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، ما ملت دلاوریم/ پیرو امر رهبریم و غیره» حمایت و پشتیبانی خودشان را از رهبر معظم انقلاب اعلام می کردند؛ همچنین برخی مردم نیز از مسؤولان خواستار پیگیری و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات کشور بودند.

متن این گزارش که شامل دیدگاه های برخی علما و روحانیون در زمینه آرمان های انقلاب اسلامی است، در زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود.

در حال طی کردن مسیر راهپیمایی بودیم که با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور مواجه شدیم؛ از وی خواستیم تا در مورد حضور مردم در صحنه و پیام این حماسه باششکو برای مان صحبت کند.

وی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی بر این اعتقاد بود که مردم شریف ایران امروز کاملاً با بصیرت و از روی آگاهی به میدان آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بر این باور است که مردم و مسؤولان باید به گونه ای تلاش کنند که هر روز بر عزت و جلال انقلاب اسلامی افزوده شود.

رفع گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم در گرو تلاش انقلابی مسؤولان

همچنین در نگاه وی رفع گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم در گرو تلاش انقلابی مسؤولان و حضور مردم در صحنه است.

از نظر رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور راهپیمایی 22 بهمن سه پیام دارد که نخستین آنها عبارت از این است که دشمنان می دانند مردم شریف ایران پشتیبان رهبر معظم انقلاب بوده و با حمایت از ایشان از نهضت امام خمینی(ره) پاسداری می کنند.

دومین پیام این حماسه باشکوه از نظر حجت الاسلام والمسلمین ربانی این است که دشمن به هنگام مشاهده اعلام حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی، در وجود خودش احساس ناامیدی می کند.

پیام سومی که وی برای این راهپیمایی سلحشورانه توصیف کرد ان است که مردم با حضور خود به مسؤولان می گویند «مسؤولان عزیز، خط و خط بازی ها را کنار بگذارید و برای خدمت به مردم تلاش کنید؛ فساد، فقر و بیکاری را از بین ببرید».

 

 

در گوشه ای دیگر از این راهپیمایی عظیم حجت الاسلام محمدجعفر حسینیان عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی را مشاهده کردیم که عصا زنان در حال طی مسیر بود؛ جلو رفتیم و سؤال خودمان را مبنی بر اینکه «علت مدیون بودن جامعه به امام خمینی(ره) چیست» مطرح کردیم.

وی در رابطه با سؤال مذکور بر این باور بود که جنس دِین مردم نسبت به امام راحل نوعی دِین تاریخی است؛ او می گوید اگر ارتباط مردم و مؤمنان با حاکمیت و نظام یک ارتباط تاریخی باشد، این مسأله باید تا ظهور دوام پیدا کرده و روز به روز بر قدرت اجتماعی و تاریخی جامعه اسلامی افزوده شود تا مسأله ظهور که یک امر واقعی و حقیقی است تحقق پیدا کند.

سؤال دیگری که از حجت الاسلام حسینیان پرسیدیم این بود که «چه عواملی سبب شده تا امریکا از ایران هراس داشته باشد»؛ او در این زمینه معتقد است که اتصال این نظام به فلسفه تاریخ، وحدت، تفکر مقاومت و بصیرت مردم از عوامل هراس استکبار جهانی از انقلاب اسلامی است.

آمریکا از تشکیل جامعه متحد ایمانی و تشکیل دادن هسته‌های مقاومت می هراسد

از دیدگاه این عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی تشکیل جامعه متحد ایمانی و تشکیل دادن هسته‌های مقاومت آن چنان قدرتی برای انقلاب ایجاد می کند که تکنولوژی های پیشرفته آمریکایی نتواند در برابر این قدرت ایستادگی کند.

وی بر این باور است که تربیت کردن نیروهای انسانی مستعد ایجاد انقلاب های بزرگ از سوی انقلاب اسلامی که از این میان می توان به علامه زکزاکی و یا دبیر حزب الله لبنان اشاره کرد، یکی دیگر از عواملی است که لرزه بر جان استکبار جهانی می اندازد.

حجت الاسلام حسینیان راه حل همه مشکلات در زمینه تمدن سازی اسلامی را اسلامی سازی علوم انسانی دانست و همین مقوله را علت اینکه نزدیک به 4 دهه است که هنوز نتوانسته ایم مسیر تمدن سازی را طی کنیم معرفی کرد.

 

 

در حال طی مسیر بودیم که یکی از روحانیون نظر ما را جلب کرد؛ به سراغ او رفتیم و پرسش خود را مطرح کردیم.

حجت الاسلام عبدالله کیوانی با ارائه گزارشی کوتاه از دوران حکومت طاغوت و بیان یک تحلیل کوتاه و جالب سعی کرد چرایی مدیون بودن ملت ایران را به امام خمینی(ره) اثبات کند.

برای پی بردن به پیشرفت های انقلاب به دوران طاغوت بنگرید

این استاد حوزه و دانشگاه وضعیت ایران قبل از انقلاب را اینگونه توصیف کرد: حدود 70 درصد جمعیت در آن دوران سواد نداشتند و پزشکان هندی و پاکستانی برای معالجه مردم به کشور می آمدند و کشور ما از جوانب مختلف جزء کشورهای عقب افتاده به حساب می آمد.

وی بر این باور بود که به علت اینکه امروزه ایران از آن وضعیت غم بار دوران طاغوت خارج شده و جزء ابرقدرت ها به شمار می رود و در برابر آمریکای جنایتکار سینه سپر کرده است، باید قدردان تلاش های خالصانه امام خمینی(ره) باشیم.

 

در ادامه تهیه گزارش مان به یک روحانی جوان رسیدیم و از او خواستیم تا ارزش استقلال در کشور را برای مان توصیف کند.

این دانش آموخته حوزه علمیه قم معتقد است استقلال یعنی اینکه یک کشور برای رسیدن به آرمان هایی که در سر می پروراند بدون در نظر گرفتن خط و مشی سیاسی کشورهای دیگر یا سایر ادیان بتواند گفتمان سازی کند و طبق همان گفتمان پیشروی داشته باشد.

او می گوید استقلال یعنی ما توانستیم دین خود را به طور مستقل در عرض آموزه ها و آرمان های دیگر مطرح کنیم و همین گفتمان را بدون دخالت بیگانگان ادامه دهیم.

 

در پایان این گزارش از یک روحانی انقلابی خواستیم تا رابطه مدافعان حرم و رزمندگان دفاع مقدس را برای مان توضیح دهد.

این طلبه جوان معتقد است رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم، هر دو برای یک هدف واحد می جنگیدند و آن هدف اسلام است.

از نظر وی امروزه دین مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است، برای همین هر کجا دین اسلام در خطر باشد، نیروهای انقلاب اسلامی به انجا رفته و از ارزش ها دفاع می کنند؛ او می گوید دشمنان امروزه از ایمان حقیقی مردم شریف ایران نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی می هراسد./۸۴۱/ز۵۰۳/س

گزارشگران: مهدی شاهی و حسین ثالث مؤید

ارسال نظرات